در سری آیفون ۱۵ می‌توان حداکثر شارژ باتری را به ۸۰ درصد محدود کرد

همه مدل‌های سری آیفون ۱۵ دارای تنظیمات جدیدی برای سلامت باتری هستند که از شارژشدن بیش از ۸۰ درصد ظرفیت باتری جلوگیری می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، همه مدل‌های سری آیفون ۱۵ دارای تنظیمات جدیدی برای سلامت باتری هستند که از شارژشدن بیش از ۸۰ درصد ظرفیت باتری دستگاه جلوگیری می‌کند.

کاربران می‌توانند این ویژگی را روی دستگاه خود فعال کنند و از شارژشدن بیش‌ازحد باتری جلوگیری نمایند. این ویژگی جدید در قسمت تنظیمات قابل فعال‌سازی است. این قابلیت زمانی که باتری تا ۸۰ درصد شارژ شد، فرایند شارژ را متوقف می‌کند.

فعال‌کردن ویژگی جدید محدودیت شارژ باتری آیفون ۱۵ تا ۸۰ درصد ظرفیت
کاربران برای فعال‌کردن این ویژگی باید به بخش تنظیمات بروند. سپس وارد قسمت باتری شده و گزینه سلامت و شارژ باتری را انتخاب کنند. در آن بخش، از طریق گزینه Charging Optimization یا بهینه‌سازی شارژ می‌توانند به این ویژگی جدید دسترسی پیدا باشند. درصورت فعال‌سازی این ویژگی، باتری تنها تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. این گزینه از مسیر زیر قابل دستیابی است:

Settings → Battery → Battery Health & Charging → Charging Optimization

البته باید درنظر داشت که در بخش Charging Optimization سه گزینه وجود دارد که کاربران می‌توانند از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنند. یکی از گزینه‌ها Optimized Battery Charging است که مطابق قبل به‌صورت هوشمند باتری را کامل شارژ می‌کند. دیگری محدودیت شارژ باتری تا ۸۰ درصد است و درنهایت گزینه سومی هم وجود دارد که استفاده‌نکردن از این قابلیت است.

محدودیت شارژ باتری تا ۸۰ درصد ظرفیت اسمی، نه‌تنها مدت‌زمان شارژشدن باتری را کاهش می‌دهد، بلکه به افزایش طول عمر باتری دستگاه نیز کمک می‌کند؛ چرا که شارژ کامل باتری‌ها تا ۱۰۰ درصد موجب افت عمر آن‌ها می‌شود. این تنظیمات جدید قبلاً در کد سیستم‌عامل iOS 17 توسط یکی از محققان نرم‌افزار به نام «استیو موسر» رؤیت شده و وی در مورد این موضوع اطلاع‌رسانی کرده بود.

اپل می‌گوید تمام مدل‌های آیفون ۱۵ دارای عمر باتری مشابه مدل‌های آیفون ۱۴ هستند. آیفون ۱۵ به‌تازگی معرفی شده است و انتظار می‌رود کاربران بتوانند به‌زودی دستگاه‌های خود را در اختیار داشته باشند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.