روزانه چند بار گوشی خود را چک می‌کنید؟

اخیراً پژوهشی منتشر شده که نشان می‌دهد شهروندان آمریکایی در یک سال اخیر روزانه ۴ برابر بیشتر از تعداد دفعات در سال ۲۰۱۹ گوشی خود را چک می‌کنند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این پژوهش جذاب و شگفتی‌آور می‌پردازیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از شهرسخت افزار، همانطور که می‌دانید در دهه‌ی اخیر اعتیاد به گوشی‌های هوشمند به یک معضل واقعی و مهم تبدیل شده و این امر با شکوفا شدن شبکه‌های اجتماعی و همچنین بازی‌های موبایل در چند سال اخیر جلوه‌ی بیشتری نیز یافته است. وضعیت اعتیاد به موبایل آنقدر مورد توجه قرار گرفته که هم‌اکنون حالت ترس از در دسترس نبودن گوشی همراه یا عدم آنتن‌دهی موبایل به عنوان یک فوبیا با نام نوموفوبیا (Nomophobia) شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

در سال ۲۰۱۹ وب‌سایت Asurion مقاله‌ای منتشر کرد که نشان می‌داد شهروندان ایالات متحده به صورت میانگین روزانه ۹۶ بار گوشی هوشمند خود را برای اخبار، پیام یا نوتیفیکیشن جدید چک می‌کردند. در نظر داشته باشید اگر ۸ ساعت در هر روز را برای خواب شب کنار بگذاریم، این میزان استفاده یعنی به صورت میانگین هر ۱۰ دقیقه یک بار گوشی خود را چک کنید.

این شرکت اخیراً پژوهش جدیدی در همین رابطه منتشر کرد که به افزایش ۴ برابری تعداد چک کردن گوشی در هر روز اشاره دارد. طبق نتایج جدید وب‌سایت Asurion، با عبور از پاندمی کرونا هم‌اکنون کاربران آمریکایی گوشی‌های هوشمند روزانه به صورت میانگین ۳۵۲ بار گوشی خود را چک می‌کنند؛ این عدد یعنی تقریباً هر سه دقیقه یک بار در طول روز گوشی خود را چک می‌کنند.

این پژوهش حدود ۲۰۰۰ داوطلب آمریکایی در سنین مختلف را شامل می‌شود و در تاریخ بین ۲ تا ۹ ماه مِی امسال صورت گرفته است. طبق نتایج این نظرسنجی، حدود ۷۵ درصد از شرکت کنندگان گوشی هوشمند خود را وسیله‌ای ضروری برای کارهای روزمره دانسته‌اند و ۲۰ درصد از میان این افراد اعتراف کرده‌اند بیش از چند ساعت نمی‌توانند نبود گوشی خود را تحمل کنند. جالب اینجاست که ۷۵ درصد از داوطلبان اعلام کرده‌اند که گوشی خود را حتی در سرویس‌های بهداشتی هم همراه خود می‌برند.

نکته‌ی مهم این مقاله در بخشی است که نسل‌های مختلف جامعه را با هم مقایسه می‌کند؛ بر اساس این گزارش، ۷۵ درصد از افرادی که بین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ متولد شده‌اند و ۷۶ درصد از افرادی که بین سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰ به دنیا آمده‌اند (Generation X) از موبایل خود به عنوان یک وسیله‌ی ضروری یاد کرداند. در حالی که فقط ۶۸ درصد از افراد بین ۲۶ تا ۴۱ سال و ۷۱ درصد از افراد بین ۱۰ تا ۲۵ سال گوشی خود را یک وسیله‌ی ضروری دانسته‌اند.

داوطلبان حاضر در این نظرسنجی دلایل مختلفی برای چک کردن گوشی خود اعلام کرده‌اند. در بین این دلایل، ۸۶ درصد از افراد مدعی شده‌اند که برای هم‌صحبتی با خانواده و دوستان به واسطه‌ی پیامک، تماس و شبکه‌های اجتماعی به سراغ گوشی خود می‌روند. در ادامه نیز ۶۱ درصد از این افراد برای عکس یا فیلم گرفتن، ۴۶ درصد برای کارهای بانکی، ۴۰ درصد برای گیمینگ و ۳۱ درصد برای خرید آنلاین از گوشی خود استفاده می‌کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.