سرعت دانلود آیفون ۱۵ چقدر است؟

گوشی آیفون ۱۵ جدید ترین موبایل هوشمند از برند اپل، با سرعت ۲۵۱.۳۷ مگابیت‌برثانیه بیشترین سرعت دانلود را در میان تمامی گوشی‌های هوشمند دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس از برند اپل با سرعت دانلود ۲۵۱.۳۷ مگابیت بر ثانیه، ۹۶ درصد از آیفون ۱۴ پرو مکس و ۵۸ درصد از گلکسی S۲۳ اولترا سریع‌تر است.

سایت تست سرعت «Ookla» آخرین گزارش عملکرد گوشی‌های هوشمند خود را منتشر کرد. این گزارش با اپراتورهای اصلی ایالات‌متحده و با هدف تست سرعت دانلود و آپلود، ثبات، در دسترس بودن و موارد دیگر انجام شده است. این گزارش نشان می‌دهد که چگونه محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند در ایالات‌متحده در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ در سرعت دانلود/آپلود رقیب نزدیک یکدیگر هستند.

در پاییز ۲۰۲۲، آیفون ۱۴ پرو مکس رتبه اول را داشت، اما در فصل چهارم آن سال و همچنین فصل اول ۲۰۲۳ مقام «سریع‌ترین تلفن همراه» را از دست داد. گفتنی است در فصل دوم سال ۲۰۲۳ آزمایش Ookla نشان داد که میانگین سرعت دانلود آیفون ۱۴ پرو مکس به ۱۲۷.۸۳ مگابیت‌برثانیه کاهش یافته است. در آن زمان، گلکسی اس ۲۳ اولترا با سرعت متوسط دانلود ۱۶۱.۸۶ مگابیت‌برثانیه رتبه اول را کسب کرد.

طبق مقایسه Ookla (عکس پایین) آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۵ پرو رتبه‌های اول و دوم را کسب کرده‌اند. آیفون ۱۵ پرو مکس با سرعت متوسط دانلود ۲۵۱.۳۷ مگابیت‌برثانیه از تمامی دیگر دستگاه‌ها سریع‌تر است. این سرعت حتی ۱۰ درصد از آیفون ۱۵ پرو بیشتر است.

آیفون ۱۴ پرو مکس در فصل دوم ۲۰۲۳ سرعت ۱۲۷.۸۳ مگابیت‌برثانیه را ثبت کرد، که آیفون ۱۵ پرو مکس ۹۶.۶ درصد سریع‌تر از آن است.

علت و عوامل مؤثر در سرعت دانلود سری آیفون ۱۵

طبق تحلیل سایت ۹ to ۵ Mac، نمی‌توان دقیق گفت چه میزان از بهبود عملکرد سرعت آیفون ۱۵ پرو مکس به سخت‌افزار آن مربوط است و تأثیر بهبودهای شبکه و دیگر عوامل را نمی‌توان نادیده گرفت.

با این‌حال سال گذشته، درست پس از عرضه آیفون ۱۴ پرو مکس، بالاترین میانگین سرعت دانلود ۱۴۷ مگابیت‌برثانیه بود. به مرور با افزایش خریداران آیفون ۱۴ پرو مکس، سرعت دانلود این گوشی تا فصل دوم ۲۰۲۳ به ۱۲۷ مگابیت‌برثانیه کاهش یافت. اگر آیفون ۱۵ پرو مکس نیز با چنین کاهش سرعتی مواجه شود، میانگین سرعت دانلود ۲۳۰ مگابیت‌برثانیه را در بلندمدت ارائه خواهد کرد، یعنی حدود ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود و این رقم همچنان خیره‌کننده است.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در افزایش سرعت دانلود، می‌تواند بهبود عملکرد شبکه اتصالات ایالات‌متحده باشد. البته همچنان چنین بهبودهایی نمی‌تواند سرعت دانلود را تا ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه افزایش دهد.

مودم کوالکام X ۷۰ در گوشی‌های سری آیفون ۱۵ به‌کار رفته است. این مودم عموماً تا ۲۴ درصد سرعت ۵ G سریع‌تری ارائه می‌کند. البته به نظر می‌رسد که این مودم می‌تواند بیش از این هم کارایی داشته باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.