رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طلای جهانی در خط ممتد

قیمت طلا امروز (چهارشنبه ۲۶ اکتبر) در برابر دلار ثابت ماند، اگر چه قیمت طلا در بازه محدودی قرار گرفته بود و سرمایه‌گذاران منتظر گزارش بیشتر در مورد سیاست سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا بودند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۳۱ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۴ درصد افزایش به ۱۶۵۶ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۶۵۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و جذابیت طلا را برای خریداران خارجی کاهش داد. با این حال، دلار از پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای که در روز سه شنبه ثبت شد فاصله چندانی نداشت.

شرود براون، رئیس کمیته بانکی سنای آمریکا، روز سه‌شنبه از جروم پاول، رئیس فدرال رزرو خواست تا در مورد تشدید سیاست‌های پولی بسیار مراقب باشد که میلیون‌ها آمریکایی که قبلاً از تورم بالا رنج می‌بردند شغل خود را از هم از دست خواهند داد.

به طور گسترده انتظار می‌رود که فدرال رزرو چهارمین افزایش متوالی متوالی نرخ بهره را در نشست ماه نوامبر انجام دهد. افزایش نرخ های بهره جذابیت شمش را کمرنگ می‌کند زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را افزایش می‌دهد.

اعتماد مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه اکتبر پس از دو افزایش ماهانه متوالی در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها در مورد تورم و رکود احتمالی در سال آینده کاهش یافت.

نظرسنجی روز سه‌شنبه نشان داد که روحیه تجاری آلمان در ماه اکتبر در حالی که تحلیلگران می‌گویند همه نشانه‌ها همچنان حاکی از رکود در آینده است، تقریباً بدون تغییر بود و پیش‌بینی‌های کاهش بیشتر به لطف بهبود انتظارات شرکت‌ها را نادیده ‌گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه سپتامبر بیشترین مصرف‌کننده طلا، نسبت به ماه قبل به نصف رسیده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۹.۳۲ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۱۴.۰۴ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۹۴۰ دلار و ۵۵ سنت رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.