معرفی کتاب تقویت روانخوانی کلاس اول

تقویت روخوانی کلاس اول، پایه و اساس تقویت روان خوانی کلاس اول است. تقویت روان‌خوانی موجب تقویت درک مطلب و به تبع آن تقویت ریاضی را به همراه دارد.

به گزارش اینتیتر، تقویت روخوانی کلاس اول، پایه و اساس تقویت روان خوانی کلاس اول است. تقویت روان‌خوانی موجب تقویت درک مطلب و به تبع آن تقویت ریاضی را به همراه دارد. بنابراین برای بهتر شدن پایه‌ی درسی فرزندمان از ابتدا باید به روخوانی توجهی دوچندان داشته باشیم و از آن به سادگی عبور نکنیم.

گاهی می‌بینیم بزرگسالانی که از خواندن یک متن ساده عاجزند و این موضوع بسیار از جنبه‌های درک و آگاهی زندگی‌شان را مختل می‌کند. زیرا توان درک مطالب را از آنان می‌گیرد. درک مطلب مهارتی‌ست که در زندگی لازم است و باید برای کسب آن اراده‌ای وجود داشته باشد.

چرا برخی کودکان از خواندن فرار می‌کنند؟

کودکان کلاس اول که به تازگی نشانه‌ها را به ترتیب کتاب درسی فارسی یاد می‌گیرند، شوق و ذوق زیادی برای خواندن دارند. اما گاه می‌بینیم کودکی از خواندن فراری است و به انحا مختلف سعی می‌کند خواندن متن‌ها را به تعویق بیاندازد.

دلیل عمده‌ی این کار این است که عموما بزرگترها وقتی کودکی در حال خواندن مطلبی است، از او زیاد ایراد می‌گیرند و مدام در پی اصلاح اشتباهات او در خواندن هستند یا او را هول می‌‌کنند که سریع‌تر بخواند و کند نباشد. این کار به شدت اشتباه است. توصیه‌ی ما به والدین و معلمان این است که اجازه دهید کودک از خواندن لذت ببرد.

می‌دانید تنها راه تقویت روخوانی چیست؟

مگر نه این است که تنها راه تقویت روخوانی، انجام روخوانی‌ست؟ پس اگر کودکی میلی به خواندن نداشته باشد چطور می‌تواند روخوانی خود را تقویت کند؟ باید اجازه دهیم کودکان بخوانند و بخوانند و بخوانند. تکرار همین فرآیند است که موجل تقویت روخوانی و روانخوانی کودک می‌شود.

گاهی از ما می‌پرسند که فرزندم اعتماد به نفس در خواندن ندارد. چه کار باید کنم؟ پاسخ این است که اعتماد به نفس قبل از انجام یک کار به دست نمی‌آید، بلکه پس از انجام کار است که اعتماد به نفس آن را به دست می‌آوریم. بنابراین اجازه دهیم فرزندمان روخوانی را در طی فرآیند روخوانی کردن بیاموزد.

معرفی ۳ کتاب برای تقویت روخوانی کلاس اولی‌ها

انتشارات دبستانک بهترین کتاب‌های تقویت روانخوانی کلاس اول را منتشر کرده است. در ادامه با این کتاب‌ها آشنا می‌شویم و درباره‌ی هر کدام از آن‌ها می‌خوانیم.

کتاب سواد خواندن اول دبستان

کتاب سواد خواندن کلاس اول نشانه به نشانه پیش می‌رود. این کتاب شامل داستان‌های کوتاه است که برای هر نشانه تالیف شده و طبق نشانه‌های کتاب درسی فارسی کلاس اول جلو می‌روند. تعدادی از این داستان‌ها بر اساس داستان‌های کلیله و دمنه هستند و سایر داستان‌ها نیز توسط نویسنده‌ی کتاب ایده‌پردازی و تالیف شده‌اند. در انتهای هر داستان تعدادی سوال مطرح شده است که پاسخ دادن به آن‌ها موجب تقویت درک مطلب می‌شود. زیرا این سوالات بر اساس حیطه‌بندی‌های بلوم طراحی شده‌‌اند و حیطه‌های دانش، استنتاج، تفسیر و ارزیابی را در بر می‌گیرند.

داستان‌های ابتدایی این که کتاب که شامل نشانه‌های کمتری می‌شوند، دارای تصاویر بیشتر هستند و هر چه داستان‌ها پیش می‌رود از تعداد تصاویر کاسته می‌شود و به متن افزوده می‌شود. داستان‌های ابتدایی که تصاویر بیشتری دارند در بخش انتهایی کتاب به عنوان ضمیمه مجددا به صورت متن کامل تکرار می‌شوند که کودکان می‌توانند در انتهای سال تحصیلی و زمانی که همه‌ی نشانه‌ها را خوانده‌اند این داستان‌ها را خودشان به تنهایی بخوانند.

روانخوانی

کتاب فلسفیدن اول دبستان

کتاب فلسفیدن اول دبستان هم نشانه به نشانه پیش می‌رود. درس‌های این کتاب به کودکان کمک می‌کند تا روحیه‌ی پرسشگری و جستجوگری در آن‌ها تقویت شود. زیرا متن‌های آن به گونه‌ای است که برای کودکان چالش فکری ایجاد می‌کند، آن‌ها را به تفکر وادار می‌کند و کمک می‌‌کند تا یاد بگیرند به موضوعات از زاویه‌های مختلف نگاه کنند.

این امر موجب تقویت درک مطلب نیز می‌شود. نشانه به نشانه بودن متن‌های کتاب فلسفیدن به کلاس اولی‌ها کمک می‌کند تا هر نشانه را که یاد می‌گیرند با کلماتی که با آن نشانه‌ها ساخته شده‌‌اند نیز به خوبی درگیر شوند و آن‌ها را تمرین کنند.

روانخوانی

کتاب آموزش گردشگری اول دبستان

کتاب آموزش گردشگری اول دبستان نیز مانند دو کتاب سواد خواندن اول و فلسفیدن اول نشانه به نشانه پیش می‌رود. این کتاب شامل مطالبی برای هر نشانه است که به موضوعات گردشگری به ویژه از منظر زیست‌بوم‌گردی ارتباط دارند.

کودکان با خواندن متن‌های این کتاب علاوه بر آن‌که روخوانی و روانخوانی و درک مطلب خود را تقویت می‌کنند، با گردشگری به عنوان یک کسب‌وکار مهم در ایران و جهان آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که اگر زمانی میهمان مناطق گردشگری بودند باید چه کارهایی انجام دهند و چه کارهایی را انجام ندهند. این کتاب کودکان را طبیعت آشنا می‌کند و محبت و عشق به زمین را به آن‌ها می‌آموزد.

روانخوانی

کودک این سه کتاب را چه زمانی می‌تواند استفاده کند؟

در طول سال تحصیلی

سه کتاب سواد خواندن اول دبستان، فلسفیدن اول دبستان و آموزش گردشگری اول دبستان به دلیل این که نشانه به نشانه پیش می‌روند از ابتدای سال تحصیلی اول دبستان قابل استفاده هستند. کودک هر نشانه را که در مدرسه از معلم خود می‌آموزد می‌تواند درس مربوط به آن نشانه را در هر یک از سه کتاب ذکرشده کار کند. کار با این کتاب‌ها در آخر هفته‌ها و تعطیلات رسمی که کودک تمایل دارد کارهای جذاب و سرگرم‌کننده انجام دهد هم پیشنهاد می‌شود.

در تعطیلات نوروزی

ایام تعطیلات نوروزی هم به دلیل طولانی بودن نیاز به سرگرمی‌های مناسبی برای کودکان دارد تا هم به آن‌ها خوش بگذرد و هم موجب رشد آنان شود. انجام کار مفید و یاد گرفتن چیزهای جدید، موهبتی است که به کودکان حال خوشی هدیه می‌دهد. کودکان می‌توانند در ایام نوروز با خواندن این سه کتاب و کار کردن با آن‌ها علاوه بر آنکه چیزهایی که یاد گرفته‌‌اند را تثبیت کنند و به آن عمق بخشند، ساعاتی را نیز سرگرم باشند و پس از تعطیلات نوروز این تجربه را با دوستانشان و معلم‌هایشان نیز به اشتراک بگذارند.

در روزهای تابستان

تابستان برای کلاس اولی‌ها اگر با مرور آموخته‌ها همراه نباشد ممکن است موجب از یاد بردن مطالب در ابتدای سال دوم دبستان شود. اما ماهیت فصل تابستان به گونه‌ای است که کودکان دوست دارند بیشترین تفریح و سرگرمی را داشته باشند و اگر بتوانیم مرور مطالب را به گونه‌ای انجام دهیم که بیشترین شوق و لذت را در کودکان برانگیزد احتمال بیشتری وجود دارد که از آن استقبال کنند. استفاده از این سه کتاب به موجب تفریح‌گونه بودن و نداشتن حالت خشک درسی و غیرجذاب، بهترین انتخاب برای تابستان است.

ارسال پستی رایگان کتاب‌های دبستانک به همه جای ایران

ارسال پستی کتاب‌های دبستانک به همه جای ایران رایگان است، حتی اگر فقط یک کتاب بخرید. کمتر انتشاراتی یا کتاب‌فروشی در ایران پیدا خواهید کرد که یک کتاب را به رایگان ارسال کند.

انتشارات دبستانک تمام روزهای کاری ارسال دارد و پس از ارسال بسته‌ها، کد رهگیری آن‌ها را برای خریداران پیامک می‌کند تا بتوانند مرسوله را از طریق سایت پست پیگیری کنند. برای خرید کتاب‌های دبستانک به صورت آنلاین می‌توانید به سایت دبستانک dabes.ir مراجعه کنید یا با تلفن دفتر نشر ۰۲۱۸۸۸۰۱۳۷۱ تماس بگیرید و از راهنمایی و مشاوره پشتیبان‌های دبستانک بری انتخاب کتاب استفاده فرمایید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.