معرفی ۴ فیلم سینمایی سرگرم کننده برای آخر هفته

در مطلب ” معرفی ۴ فیلم سینمایی سرگرم کننده برای آخر هفته ” سری به سینمای نولان زده ایم و آثاری را از این کارگردان مطرح سالهای اخیر سینما برای تماشا، به شما مخاطبان عزیز پیشنهاد میکنیم.

اینتیتر – سحر زمانی؛ سینمای نولان، سینمای فرمول هاست. سینمای علم است. از روانشناسی و فلسفه گرفته تا ریاضیات و علوم حوزه نجوم مبنای فیلمنامه هایی هستند که نولان آنها را کارگردانی می کند.

بیشتر بخوانید:

کریستوفر نولان از جادوی سینما استفاده می کند تا آنچه را که در مغز خلاق و جستجوگرش می گذرد، پیاده کند. انصافا هم نتیجه خوبی را بر روی پرده سینما ارائه می دهد. اگرچه نولان علاوه بر طرفداران بسیار، مخالفان تندی نیز دارد که آثار او را سینمایی نمی دانند. اما اگر سینما را تنها به چند نوع فرم و کارگردانی محدود نکنیم و دید وسیع تر و انعطاف پذیرتری به آن داشته باشیم، آثار نولان به خوبی به چشم می آیند.

در این مطلب قصد داریم چهار فیلم بی خوابی، یادگاری، تلقین و میان ستاره ای این کارگردان را به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید.

بی خوابی ( Insomnia )

بی خوابی در ژانر روانشناختی و معمایی و بازسازی فیلمی نروژی محصول سال ۱۹۹۷ به همین نام است. بی خوابی تنها اثر نولان است که در نویسندگی فیلمنامه نقشی آن نداشته است. بی خوابی داستان دو کارآگاه حرفه ای پلیس را روایت می کند که برای کشف راز قتل دختری جوان راهی آلاسکا، محلی که شش ماه شب و شش ماه روز است، می شوند. یکی از کارآگاه ها که شخصیت اصلی فیلم است و آل پاچینو نقش آن را بازی می کند، در این سفر دچار بی خوابی می شود و در مسیر حل پرونده به مشکلاتی بر می خورد. این فیلم محصول سال ۲۰۰۲ است و رابین ویلیامز، هیلاری سوانک، مورا تیرنی، مارتین دونوان، نیکی کت و پال دولی از دیگر بازیگران آن هستند.

یادگاری ( Memento )

یادگاری اثری گیج کننده از نولان است. اثری که تا لحظه آخر، ما را میخکوب نگه می دارد. یادگاری داستان مردی را روایت می کند که به دنبال قاتل همسرش می گردد اما هر بار مسیری اشتباه را طی می کند. این فیلم شامل دو نوع سکانس های سیاه سفید و رنگی است. در سکانس های سیاه و سفید روایت به شکلی خطی رقم میخورد اما در سکانس های رنگی، داستان، روندی برعکس را در پیش می گیرد و در پایان فیلم، این دو نوع سکانس به نقطه مشترکی می رسند. گای پیرس، کری-ان ماس،جو پانتولیانو و ماریان مولرلایلی از بازیگران این فیلم هستند.

تلقین ( Inception )

بسیاری از مخاطبان سینما، نولان را با فیلم تلقین او می شناسند. تلقین فیلمی اکشن و تخیلی است که باز هم از المان های روانشناختی در آن استفاده شده است. تلقین داستان گروهی سارق را روایت میکند که سارقان نرمالی نیستند و به جای اشیای فیزیکی، وارد خواب افراد شده و رویاهای آنان را می دزدند. تلقین محصول سال ۲۰۱۰ است و بازیگرانی چون لئوناردو دی کاپریو، ماریون کوتیار، کن واتانابه، جوزف گوردون لویت، الیوت پیج، تام هاردی، کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین در آن نقش آفرینی می کنند.

میان ستاره ای ( Interstellar )

میان ستاره ای یکی از زیباترین فیلم هاییست که نولان تاکنون ساخته است. همه عناصر موسیقی، طراحی صحنه، بازی بازیگران و از همه مهمتر داستان فیلم، در جای خود قرار دارند. میان ستاره ای داستان پدری را روایت می کند که برای انجام ماموریت ناسا مجبور است، خانواده اش را ترک کند. ماموریتی که سرنوشت او را دگرگون می سازد. متیو مک‌ کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین، بیل ایروین، الن برستین، مایکل کین، مت دیمون، کیسی افلک و جان لیسگو از بازیگران این اثر هستند.

چهار فیلمی که برای آخر این هفته در نظر گرفتیم ، شما را در دنیای خیالی که رگه هایی از واقعیت در آن جریان دارد، غرق می کند و برای ساعاتی تخیلتان را به چالش می کشد. از اینکه ما را همراهی کردید، سپاسگزاریم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.