رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پروژه بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه های شهید همت و شیخ فضل ا… نوری پیشرفت کرد

“امین شالبافان” مدیرعامل شرکت یادمان سازه از پیشرفت ۵۵ درصدی عملیات اجرایی پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه های شهید همت و شیخ فضل ا… نوری خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از پایگاه خبری شرکت یادمان سازه، “امین شالبافان” ضمن اعلام خبر فوق افزود: عملیات مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه های شهید همت و شیخ فضل الله نوری که از پل های قدیمی شهر تهران با عمر تقریبی ۴۰ ساله می باشد، در سال ۱۳۹۶ آغاز اما در فاصله سال های ۱۳۹۷ تا ابتدای سال ۱۴۰۱ با وقفه ای چهارساله مواجه شد. سرانجام تکمیل پروژه متعاقب واگذاری مجدد مسئولیت مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل ‌های شهر تهران به شرکت یادمان سازه، در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

وی افزود: عملیات مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای این پل شامل اجرای فونداسیون جدید برای قاب ها، محاط کردن ستون مستطیلی موجود با ستون جدید، اجرای سرستون جدید در زیر عرشه موجود، نصب اتصالات برشی بین سرستون جدید و عرشه موجود، افزایش طول نشیمن در کوله ها با ساخت دیوار بتنی جدید متصل به کوله موجود به همراه تعویض نئوپرن ها و تقویت فونداسیون و ستون ها می باشد.

شالبافان کاشت آرماتور، آرماتوربندی، قالب بندی و بتن ریزی به منظور افزایش طول نشیمن در کوله ها، خاکبرداری، آرماتوربندی، قالب بندی، بتن ریزی و عایق کاری برای اجرای ۴ فونداسیون جدید برای قاب ها در قسمت غربی و شرقی و همچنین مضرس کاری، کاشت آرماتور و آرماتوربندی ریشه های ستون برای محاط کردن آن ها در قسمت غربی و شرقی را بخشی از اقدامات صورت گرفته تاکنون دانست.

گفتنی است پل تقاطع بزرگراه های شهید همت و شیخ فضل ا… نوری یک دستگاه پل با سیستم سازه ای عرشه های بتنی و دارای ۴ کوله و ۱۸ پایه ستون به طول ۶۵ متر وعرض ۴۷ متر می باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.