پرچمدار نوکیا روی رقبا را کم می‌کند؟

نوکیا G42 اولین گوشی ۵G قابل تعمیر توسط کاربران است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، شرکت HMD Global از جدیدترین گوشی هوشمند نوکیا به نام نوکیا G42 رونمایی کرد. HMD Global در این گوشی روی تعمیرپذیری تمرکز داشته و به همین دلیل با iFixit همکاری کرده است. در همین راستا، امکان تعمیر نمایشگر، باتری و شارژ پورت این دستگاه تا ۵ سال آینده وجود دارد.

نوکیا G42 اولین گوشی ۵G قابل تعمیر توسط کاربران محسوب می‌شود و برای ساخت پنل پشتی‌اش از پلاستیک بازیافتی استفاده شده است.

مشخصات فنی و قیمت نوکیا G42

نوکیا G42 به نمایشگر ۶.۵۶ اینچی IPS LCD با رزولوشن اچ‌دی پلاس مجهز شده است و از رفرش ریت ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. در بالای این نمایشگر شاهد قرارگیری برش قطره‌ای هستیم که میزبان دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است. نمایشگر جدیدترین گوشی نوکیا با گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود.

قدرت این دستگاه را تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس تأمین می‌کند و در دو نسخه با ۴/۶ گیگابایت رم به فروش می‌رسد که هر دوی آن‌ها از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند؛ البته امکان استفاده از کارت حافظه هم وجود دارد. این گوشی هوشمند همچنین سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید ۱۳ را اجرا می‌کند و تا دو نسخه اصلی اندروید را دریافت خواهد کرد. HMD Global همچنین تا سه سال به‌صورت ماهانه برای این دستگاه به‌روزرسانی امنیتی منتشر می‌کند.

نوکیا G42 به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ ۲۰ واتی مجهز شده است که طبق ادعای HMD Global، می‌تواند تا سه روز دوام بیاورد. از سایر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی، سنسور اثرانگشت روی فریم و پشتیبانی از استاندارد IP52 اشاره کرد.

این گوشی نوکیا در نسخه مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۴۹ یورو به فروش می‌رسد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.