چگونه یک تعمیرکار موبایل موفق شوید؟ از شاگردی تا مغازه زدن

استیو وازنیاک که همراه استیو جابز کمپانی اپل را تاسیس کرده است، درباره اهمیت شغل تعمیرات موبایل اینگونه می‌گوید:«تلفن های همراه هر روز در حال پیشرفت هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. همین باعث شده تکنسین‌های تعمیرات موبایل نقش حیاتی داشته باشند.»

شما هم به دنیای فناوری و انواع تکنولوژی ها علاقه دارید؟ پس احتمالا حرفه تعمیرات موبایل که یکی از مشاغل فنی پردرآمد است، گزینه خوبی برای شما خواهد بود. چرا که می‎توانید بدون نیاز به سرمایه زیادی ظرف مدت کوتاهی به درآمد بالا دست پیدا کنید.

تعمیرکار موبایل

تعمیرات موبایل را چگونه یاد بگیرم؟ آیا توانایی‎های مورد نیاز برای شروع این حرفه را دارم؟ درآمد تعمیرکاران موبایل چقدر است؟ برای یادگیری تعمیر تلفن همراه از کجا شروع کنم؟

از شما عزیزان دعوت می‌کنیم تا فقط ۱۵ دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه این مقاله کنید، تا در انتها علاقه شما به حرفه تعمیر موبایل چند برابر شد.

درآمد تعمیرکار موبایل در ۱۴۰۲ چقدر است؟ (۵۰۰ هزارتومان دستمزد در کمتر از ۲۰ دقیقه!)

تا قبل از سال ۱۳۸۵ تعمیرات موبایل شغلی معمولی بود. اما بعد از آن با ظهور تلفن‎های همراه هوشمند، تبدیل به شغلی شد که نمی‎توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

یکی از مهم‎ترین مزیت‎های حرفه تعمیر گوشی موبایل درآمد مناسب آن است. که در مقاله بررسی شغل تعمیرات موبایل درباره آن توضیح داده شده است. به عنوان مثال در سال ۱۴۰۲ نرخ فلش کردن گوشی حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد که زیر ۲۰ دقیقه توسط تعمیرکار موبایل انجام می‌شود.

تعمیرکار موبایل

بر این اساس متوسط حقوق تعمیرکاران موبایل حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است. اما محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و برخی از تعمیرکاران نرم‎افزار و سخت‎افزار موبایل تا ۵۰ میلیون تومان در ماه نیز درآمد دارند.

مزایا شغل تعمیرات موبایل

شغل تعمیر تلفن همراه از مزایای بسیاری برخوردار است که در ادامه به آن‎ها اشاره خواهیم کرد.

تعمیرات موبایل نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارد

افرادی که تمایلی به ادامه تحصیل ندارند و دوست دارند که هر چه زودتر وارد بازار کار شوند به راحتی می‎توانند در دوره تخصصی تعمیرات موبایل فنی حرفه ای شرکت کرده و تکنیک‎ها و روش‎های تعمیر موبایل را یادبگیرند. به جرعت می‎توان گفت که یادگیری تعمیرات موبایل یکی از بهترین گزینه‎ها برای افرادی است که تمایلی به ادامه تحصیل ندارند.

یادگیری در مدت زمان کم

برای اینکه بتوانید به یک تعمیرکار حرفه‎ای موبایل در زمینه نرم‎افزار و سخت‎افزار تبدیل شوید نیازی نیست که با شاگردی در تعمیرگاه های موبایل زمان زیادی صرف کنید. به طور کلی یادگیری تعمیرات موبایل آسان است و می‎توانید در کمتر از ۵۰ ساعت آموزش های سخت افزاری و نرم افزاری موبایل را یاد‌بگیرید.

عدم نیاز به سرمایه زیاد

این شغل برخلاف سایر مشاغل، نیاز به سرمایه آنچنانی نخواهد داشت. اصولا اگر نگاهی به مراکز فنی و حرفه ای مشهد و سایر استان‎ها بیندازید متوجه خواهید شد که هزینه این دوره‎ها زیاد نیست.

تعمیرکار موبایل

یا تمام توضیحات داده شده سوالی که پیش می‌آید این است که تعمیرکار موبایل دقیقا چه مهارت ها و تخصص هایی را باید داشته باشد؟

تعمیرکار موبایل دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهد؟

خوب است بدانید که عیب یابی و تعمیر موبایل شامل تعمیرات سخت‎افزار و نرم‎افزار تلفن همراه است. در دوره های تعمیرات موبایل شما هر دو این زمینه‎ها را یاد می‎گیرید و در صورت تمایل می‎توانید در یکی از آن‎ها به شکل تخصصی‎تر وارد شوید. تعمیرکاران تلفن همراه تست‎هایی را برای ارزیابی عملکرد تلفن همراه، نصب و به‎روزرسانی نرم‎افزار تلفن، عیب‎یابی مشکلات سیم‎کشی و تعویض قطعات و اجزای آسیب‎دیده باتری، صفحه‎نمایش LCD، صفحه‎ کلید و دکمه‎ها انجام می‎دهند.

با این تفاسیر اگر بخوام تعمیرکار موبایل بشم، از کجا شروع کنم؟

تعمیرکار موبایل

۳ راه برای یادگیری تعمیرات موبایل

برای کسب مهارت تعمیرات موبایل سه راه اصلی پیش‎رو دارید:

• شرکت در دوره‎های آموزشی مراکز فنی حرفه ای
• کارآموزی در موبایل‎فروشی ها
• مشاهده دوره های آموزشی آنلاین

شما با کارآموزی در یک موبایل‎فروشی نمی‎توانید روی تمامی مباحث کار کنید و ممکن است بخش‎های مهمی از یادگیری جا بماند و در عین زمان زیادی را صرف کنید.

دوره های آنلاین تعمیرات موبایل ‎گرچه بر پایه آخرین اطلاعات روز دنیا آموزش داده می‌شوند اما به هر حال کار کردن روی یک موبایل واقعی و در شرایط فیزیکی فرایند یادگیری را سریعتر و بهتر جلو می‌برد.

شرکت در دوره های حضوری تعمیرات موبایل در عین اینکه تمام مباحث آموزشی پوشش داده می‌شود، در زمان و سرمایه شما صرف جویی خواهد شد. در ضمن کسب مدرک و گواهی پایان دوره آموزشی نیز از مزیت های دوره های حضوری بشمار می‌آید.

اما در کدام آموزشگاه تعمیرات موبایل شرکت کنم؟

بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل

همان‎طور که پیشتر نیز اشاره کردیم، برای اینکه از سایر روش‎های یادگیری و آموزش تعمیرات موبایل بی‎نیاز شوید بایستی یک آموزشگاه مناسب را برای انجام این کار بیابید. یک آموزشگاه معتبر باید ویژگی های زیر را داشته باشید:

ارائه مدرک یا گواهی پایان دوره

با اینکه مدرک خالی نمی‎تواند تضمین‎کننده موفقیت شما در زمینه تعمیرات موبایل باشد اما در صورتی که مدرک یا گواهی پایان دوره را داشته باشید مشتریان اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت.

یکی از مراکزی که گواهی پایان دوره معتبر ارائه می‌کند، مراکز فنی حرفه ای هستند که با شرکت در دوره های آموزشی فنی حرفه ای و قبولی در آزمون مدرک معتبر دریافت کنید.

کارآموزی پس از دوره

آموزشگاه تعمیرات موبایل صرفا برای آموزش ایجاد نشده است و باید امکان کارآموزی را برای شرکت‎کننده‎ها فراهم خواهد کند.

شرکت مجدد در دوره آموزشی در صورت عدم یادگیری

واقعیت این است که افراد با سرعت متفاوتی یاد می‎گیرند. برای مثال ممکن است که یک شخص با یک بار دیدن و شنیدن مطلب آن را یادبگیرد. در حالی که شخص دیگری نیاز به چندین بار تکرار داشته باشد.
نکته مهم اینجاست که هر دو در حال یادگیری هستند و نمی‎توان ادعا کرد که کدام تعمیرکار بهتری خواهد شد. به همین خاطر بایستی آموزشگاهی را برای فراگیری تعمیرات موبایل پیدا کنید که امکان شرکت مجدد در دوره آموزشی در صورت عدم یادگیری را برای شما فراهم کرده است.

بهترین آموزشگاه‌ برای شروع تعمیرات موبایل کدام است؟

حالا که با ویژگی‎های یک آموزشگاه مناسب برای یادگیری و آموزش تعمیر تلفن همراه آشنا شدید، لازم است که یکی از مراکز معتبر را به شما معرفی کنیم. آموزشگاه فنی‎حرفه‎ای ایده‎پاژ یکی از آموزشگاه‎های مطرح کشور در زمینه آموزش تعمیرات گوشی است که کلیه مهارت‎های سخت‎افزاری و نرم‎افزاری برای تبدیل شدن به یک تکنسین موبایل را در اختیار شما قرار خواهد داد. تمامی سرفصل‎های این دوره به شکلی تنظیم شده که بتواند پاسخگوی نیازهای بازار باشد.

تعمیرکار موبایل

از سویی دیگر با شرکت در این دوره آموزشی می‎توانید مدرک معتبر فنی‎حرفه‎ای دریافت کرده و در راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود قدم بردارید.

برای اطلاع بیشتر در مورد سرفصل‎های دوره می‎توانید از طریق لینک دوره آموزش تعمیرات موبایل فنی حرفه ای، وارد سایت شوید و اطلاعات موردنیاز خود را پیدا کنید.

سخن پایانی

همان‎طور که گفته شده این روزها یکی از مشاغل فنی پررونق، تعمیرات موبایل است که در مدت زمان کوتاهی شما را به درآمد خواهد رساند. اما باید این دوره را در یک آموزشگاه معتبر بگذرانید.

ایده‎پاژ یکی از همین مراکز است که دوره‎های فنی‎حرفه‎ای بسیاری را طی چند سال گذشته برگزار کرده است که فقط با جستجو نام ایده پاژ در اینترنت، به مقالات آموزشی و دوره های آموزشی دسترسی پیدا خواهید کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
8 نظر
  1. حمیدرضا می گوید

    سلام
    دوره های تعمیرات موبایل ایده پاژ کدوم شهر برگزار میشن؟

  2. مهدی می گوید

    سلام
    دوره فشرده هم دارین ؟

    1. ایده پاژ می گوید

      سلام و وقت بخیر،
      بله دوره های کمپ فشرده هم برگزار میشه.
      جهت اطلاعات بیشتر با مجموعه در ارتباط باشید.

    2. ایده پاژ می گوید

      سلام و ودرود
      بله دوره های کمپ فشرده برگزار میشن.
      جهت اطلاعات بیشتر با موسسه در ارتباط باشید.
      باتشکر

  3. محمدرضا عاطفی می گوید

    سلام وقت بخیر
    دوره تعمیرات موبایل ایده پاژ کجا برگزار میشن؟ کدوم شهره منظورم؟

    1. ایده پاژ می گوید

      سلام و عرض ادب محمدرضا عزیز
      دوره تعمیرات موبایل در مشهد برگزار میشه.
      آدرس: مشهد – فلسطین ۷ – پلاک ۸۶ – آموزشگاه فنی حرفه ای ایده پاژ

  4. عماد می گوید

    سلام و عرض ادب
    دوره موبایل محدودیت سنی داره؟
    من ۱۴ سالم هستش میخوام بدونم امکان شرکت دارم در دوره هاتون؟

    1. ایده پاژ می گوید

      سلام و وقت خیر عماد عزیز
      دوره تعمیرات موبایل فنی حرفه ای هیچگونه مدودیت سنی ندارد
      و از نوجوان ۱۲ ساله تا هنرجو ۶۰ ساله در دوره های ما شرکت میکنن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.