گلکسی زد فولد ۵ معرفی شد؛ خداحافظی با شکاف بین نمایشگر

در این مطلب با پنجمین نسل از گوشی تاشوی سامسونگ که می‌تواند به تبلت تبدیل شود، آشنا می‌شویم.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، همان‌طور که انتظار می‌رفت، سامسونگ امروز در رویداد آنپکد در سئول، کره جنوبی، از گلکسی زد فولد ۵ به‌عنوان پنجمین نسل از این گوشی تاشو رونمایی کرد. موبایل سامسونگ با مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند و تغییرات ظاهری اندک قدم دیگری در مسیر تکامل برداشته است و حالا دیگر در حالت بسته بین نمایشگرهای آن فاصله‌ای به‌چشم نمی‌خورد.

گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ با طراحی و سخت‌افزارهای جدید به بازار می‌آید و قدرت و عملکرد بهبودیافته‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نمایشگر این گوشی مقاوم‌تر شده و پنل پشتی هم استحکام بالاتری پیدا کرده است. زد فولد ۵ از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد و با باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه می‌شود.

طراحی گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ

گلکسی زد فولد ۵ از نظر طراحی ظاهری تغییرات نسبتاً کم اما جالب‌توجهی داشته است. یکی از این تغییرات مهم، حذف شکاف بین نمایشگر است که باعث می‌شود دو طرف صفحه‌نمایش داخلی در هنگام بسته‌شدن به یکدیگر بچسبند و دیگر فاصله‌ای باهم نداشته باشند. تغییر بعدی در ماژول سه‌گانه دوربین عقب دیده می‌شود. پارسال فلش LED در زیر لنزها در داخل این ماژول قرار گرفته بود، اما امسال این فلش از ماژول خارج شده و به‌سمت راست آن رفته است.

لولای پرچمدار سامسونگ از فناوری Flex Hinge بهره می‌برد که یک ساختار ریلی دوگانه دارد و مقاومت گوشی را در برابر ضربات خارجی افزایش می‌دهد. این لولا درواقع با توزیع فشار مانع از بروز صدمه در بدنه زد فولد ۵ می‌شود.

گوشی Z Fold 5 که با عنوان باریک‌ترین و سبک‌ترین گلکسی فولد تاریخ معرفی شده است، در بخش بیرونی نمایشگری ۶.۲ اینچی دارد که ابعاد آن تقریباً مشابه با یک گوشی معمولی است. در داخل نیز نمایشگری ۷.۶ اینچی قرار دارد که از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند و با بهبود قابلیت‌های مولتی‌تسکینگ، به شما اجازه می‌دهد تا امور مختلف خود را به‌صورت هم‌زمان پیش ببرید.

مشخصات فنی گلکسی Z Fold 5

قلب تپنده گلکسی زد فولد ۵ چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام است که به‌طور اختصاصی برای سامسونگ توسعه داده شده. پنجمین نسل از گلکسی فولد، تنها با یک پیکربندی حافظه رم ۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود؛ اما این گوشی می‌تواند ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه داخلی داشته باشد.

مان‌طور که گفتیم، زد فولد ۵ در بیرون یک نمایشگر ۶.۲ اینچی +HD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد که می‌تواند نرخ نوسازی خود را بین ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد. وقتی دستگاه را باز می‌کنید، با یک نمایشگر بزرگ ۷.۶ اینچی +QXGA با رزولوشن ۲۱۷۶ در ۱۸۱۲ پیکسل و نسبت تصویر ۲۱.۶:۱۸ روبه‌رو می‌شوید که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی با قابلیت تغییر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. روشنایی نمایشگر گوشی Z Fold 5 حدود ۳۰ درصد بیشتر شده است و تا ۱۷۵۰ نیت بالا می‌رود؛ بنابراین حتی در زیر نور آفتاب هم مشکلی در مشاهده محتواها نخواهید داشت.

نمایشگر بیرونی ۶.۲ اینچی +HD با رزولوشن ۲۳۱۶ در ۹۰۴ پیکسل
داینامیک امولد ۲X با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی (۴۰-۱۲۰ هرتز)
نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی +QXGA با رزولوشن ۲۱۷۶ در ۱۸۱۲ پیکسلی
داینامیک امولد ۲X با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی (۱-۱۲۰ هرتز)
پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مخصوص گلکسی
حافظه رم و حافظه داخلی ۱۲ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه داخلی
دوربین عقب سه‌گانه:
اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال
فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با f/2.2 و میدان دید ۱۲۳ درجه‌ای
تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با f/2.4، لرزشگیر اپتیکال و زوم اپتیکال ۳ برابری
دوربین‌های سلفی در نمایشگر بیرونی:
۱۰ مگاپیکسلی با f/2.2 و میدان دید ۸۵ درجه‌ای
در نمایشگر داخلی:
۴ مگاپیکسلی با f/1.8 و میدان دید ۸۰ درجه‌ای
باتری و سرعت شارژ ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی
شارژ سیمی ۲۵ واتی
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1.1
رنگ‌ها خاکستری، آبی، آبی یخی، مشکی، کرمی
قیمت پایه ۱۷۹۹ دلار

این گوشی در بخش دوربین عقب از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با f/1.8 و اندازه پیکسل ۱ میکرومتری، یک دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با f/2.2 و اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرومتری و یک دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با f/2.4، اندازه پیکسل ۱.۰ میکرومتری و زوم اپتیکال ۳ برابری استفاده می‌کند.

گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ همچنین دو دوربین سلفی هم دارد که یکی از آن‌ها در حفره‌ای در نمایشگر بیرونی قرار گرفته و سنسوری ۱۰ مگاپیکسلی با f/2.2 است. دومی هم زیر نمایشگر داخلی (در بخش سمت راست صفحه) تعبیه شده که ۴ مگاپیکسلی با f/1.8 است.

گلکسی زد فولد ۵ انرژی خود را از یک باتری دوگانه ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد که از شارژ سریع سیمی ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید تا ۵۰ درصد از ظرفیت باتری را ظرف مدت ۳۰ دقیقه شارژ کنید. این گوشی همچنین با استاندارد IPX8 در برابر آب مقاوم است.

پرچمدار تاشوی سامسونگ از بلوتوث ۵.۳، وای‌فای ۶E و اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI 5.1.1 بهره می‌برد. این گوشی با وزن ۲۵۳ گرم در رنگ‌های آبی، آبی یخی، خاکستری، مشکی و کرمی روانه بازار خواهد شد.

قیمت و تاریخ عرضه گلکسی زد فولد ۵

سامسونگ می‌گوید گلکسی Z Fold 5 از امروز برای پیش‌سفارش و از تاریخ ۲۰ مردادماه برای فروش عرضه خواهد شد. قیمت این گوشی برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی، ۱۷۴۹ پوند، برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی، ۱۸۴۹ پوند و برای مدل ۱ ترابایتی، ۲۰۴۹ پوند در نظر گرفته شده است.

گلکسی زد فولد ۵ با قیمت پایه ۱۷۹۹ دلار راهی بازار آمریکا خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.