رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۵ مهارت مدیران لایق جهانی

  

تحقیقات نشان داده است که بیش از ۶۰ درصد کسب و کارهای امروزی در حال رقابت هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دریک آنلاین، اما منظور شرکت‌هایی که رو به شکست هستند، نیست بلکه شرکت‌هایی است که در حال رقابت بر سر رشد و ترقی هستند. آنها کارها را به خوبی انجام می‌دهند، سودآور هستند، به مشتریان خدمت رسانی می‌کنند اما نمی‌توانند پیشرفت غیرمنتظره‌ای داشته باشند. به قول معروف، «اگر تغییر نکنی نابود می شوی.» اگر شرکتی نتواند از موانع عبور کند، دیگر وقت ناکامی آن فرا رسیده است.

من آماده رهبری شرکت خود از طریق مراحل رشد عمده و این را می‌دانم که خواه شرکت باشید یا یک فرد چهارده ساله، رشد با سختی همراه است. من تصمیم گرفتم که کتابهای مربوط به رشد و ترقی را بخوانم. در این رابطه نیز کتابهای مفیدی پیدا کردم. یکی از آنها کتاب «کشش» اثر جینو ویکمن است. این کتاب، مملو از سخنان ارزشمند برای صاحبان کسب و کاری است که آماده بهبود کسب و کار خود است.

یکی از اولین بخش‌های این کتاب، بهترین روش برای ایجاد تیم مدیریتی لایق است. ویکمن توضیح می‌دهد که یکی از مهمترین بخش‌های بهبود کسب و کار، ایجاد تیم مدیریت در سطح نخبه و ارشد است. جمع کردن چنین تیمی آسان نیست. هریک از اعضای تیم باید خبره‌تر از اصولی باشند که برای نظارت در آن حوزه کسب و کار برگزیده شده‌اند. اغلب، چنین افرادی در سطح سازمان حضور ندارند و بنابراین باید نگاهی به بیرون شرکت داشته باشید. شما باید با ایجاد تیم مدیریت منسجم شروع کنید. مواردی که در ادامه می‌آیند می‌توانند در این راه به شما کمک کنند.

سادگی

مدیران اصلی شما باید از توانایی تسهیل مسائل، حتی مشکلات بسیار پیچیده مطلع باشند. آنها مسئول هدایت صدها مدیر و کارمند هستند. این گروه به فرآیندهای ساده‌ای برای موفقیت نیاز دارند. مدیرت باید قادر به تسهیل ابعاد پیچیدۀ مسائل باشد.

محول نمودن وظایف

این مهارت به مراتب سخت از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم. آیا تا به حال احساس کرده‌اید که کسی بهتر از شما نمی‌تواند یک کار خاصی را انجام دهد؟ دلیل این که نمی‌توانید کاری را به کسی واگذار کنید، همین تفکر است. همیشه، کسی وجود دارد که بتواند بهتر از شما کار انجام دهد. کار شما این است که آن فرد را پیدا کنید و او را توانمند سازید.

پیش‌بینی

مدیران باید از تجربه کافی برای پیش‌بینی سمت و سویی که کسب و کار پیش می‌رود، برخوردار باشد. تیم مدیریت باید به طور معمول به بحث در مورد پیش‌بینی‌های خود بپردازند.

طبقه‌بندی

آیا روزهای اول کسب و کار خود را به یاد می‌آورید که به اصطلاح مانند مرغ سرکنده بی‌قرار بودید؟ به طور دائم در حال تلاش برای انجام تعهدات مشتریان و کارفرمایان خود بودید؟ آیا هنوز هم همان طور هستید؟ سیستم‌ها مانند آبی بر آتش هستند. مدیران شایسته باید چگونگی ایجاد و ارتقای بخش‌های خود را با استفاده از سیستم‌ها بدانند.

ساختار

مدیران باید چگونگی ایجاد حوزه‌های مسئولیت خود حول ساختار کسب و کارشان را بدانند. ارائۀ بازخوردها به زیردستان، تنظیم اهداف و نقاط عطف و اطمینان از پیشبرد کسب و کار در روندی آرام ضروری است.

اگر هم اکنون، افرادی دارید که به عنوان مدیر در کسب و کار شما مشغول به کار هستند، اطمینان حاصل کنید که از این پنج ویژگی برخوردار هستند. اگر این طور نیست، دو گزینه پیش رو دارید: به آنها کمک کنید تا آنها را به سرعت گسترش دهند یا فرد دیگری را جایگزین آنها کنید. چیزی غیر از این به شرکت شما صدمه وارد نخواهد آورد.

  

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.