تغییر و تاخیر در برگزاری جشنواره موسیقی فجر

برگزاری جشنواره موسیقی فجر با تغییراتی روبرو شده است و از جمله خبر می‌رسد این رویداد هنری با دو روز تاخیر، از جمعه ۲۴ دی آغاز خواهد شد.

در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اعلام سه روز عزای عمومی و لغو شدن برنامه‌های هنری توسط معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکلیف برگزاری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر که قرار بود از روز چهارشنبه ۲۲ دی آغاز شود، در پرده‌ای از ابهام قرار گرفت.

با این حال خبرها حاکی از آن است که صبح و عصر امروز، در جلساتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده، در زمان و برنامه های جشنواره موسیقی فجر، تغییراتی داده شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، همچنین طی تماس تلفنی خبرآنلاین با تعدادی از هنرمندانی که قرار بود در روز نخست جشنواره (چهارشنبه ۲۲ دی) و روز دوم (پنجشنبه ۲۳ دی) روی صحنه بروند، تایید شد که زمان اجرای برنامه‌های آنان به روزهای بعد منتقل شده است.

از جمله این هنرمندان فیروزه نوائی و گروه کُر فلوت تهران هستند که قرار بود چهارشنبه ۲۲ دی ساعت ۱۸:۳۰ در تالار رودکی روی صحنه بروند و اکنون اجرایشان به روز جمعه ۲۴ دی تغییر پیدا کرده است.

همچنین گروه سوربانگ به سرپرستی احسان عبدی‌پور که قرار بود روز چهارشنبه ۲۲ دی اجرا داشته باشد، در روز چهارشنبه ۲۹ دی روی صحنه خواهد رفت.

از جمله کسانی که قرار بود در روز دوم جشنواره پنجشنبه ۲۳ دی روی صحنه بروند، می‌توان به گروه ژیوار به سرپرستی ژیوار شیخ‌الاسلامی اشاره کرد که طبق برنامه تازه روز دوشنبه ۲۷ دی اجرا خواهد داشت.

همچنین گروه قشقایی حاوا به سرپرستی پروین بهمنی به جای پنجشنبه، روز شنبه ۲۵ روی صحنه می‌رود.

با توجه به آغاز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از اول ماه آینده و تقارن ایام فاطمیه با دهه سوم بهمن، زمانی جز روزهای واپسین دی برای برگزاری جشنواره موسیقی فجر باقی نمی‌ماند که چندان زمانی هم از آن باقی نمانده است. حال باید دید معاونت هنری وزارت ارشاد و مدیران جشنواره موسیقی، چه تمهیدی برای فشرده سازی برنامه های این رویداد اندیشیده‌اند.

همچنین با توجه به اینکه آغاز جشنواره موسیقی فجر در روز چهارشنبه ۲۲ دی عملا غیر ممکن است، این پرسش پیش می‌آید چرا در اطلاع‌رسانی تاخیر و تغییرات به وجود آمده در این رویداد هنری، تعلل صورت می‌گیرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.