رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

روسای جمهور آمریکا چقدر حقوق می‌گیرند؟

وبسایت اکسپرس حقوق روسای جمهور آمریکا را از زمان جرج واشنگتن تا دونالد ترامپ گردآوری کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه «اکسپرس» در مطلبی به بررسی حقوق و مزایای روسای جمهوری آمریکا به ویژه دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا پرداخت و نوشت: دونالد ترامپ مبلغ ۴۰۰ هزار دلار در سال به عنوان حقوق ریاست جمهوری دریافت می‌کند. علاوه بر آن امتیازاتی به مبلغ ۵۰ هزار دلار هم به او تعلق می‌گیرد. همچنین سالانه ۱۰۰ هزار دلار هزینه سفر و ۱۹ هزار دلار هزینه برای تفریح به روسای جمهور آمریکا اختصاص می‌یابد.

این درحالی است که در زمان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وی در حساب توییتر خود اعلام کرد حتی ۱ دلار هم دریافت نخواهد کرد!

از زمان «جرج واشنگتن»، نخستن رئیس‌جمهور آمریکا، تاکنون ۵ بار حقوق روسای جمهور این کشور افزایش یافته است. در زیر حقوقی که روسای جمهور آمریکا به تفکیک سال دریافت کرده اند، ذکر شده است:

سال ۱۷۸۹: ۲۵۰۰۰ دلار (معادل ۶۶۹.۴۶۹ دلار در سال ۲۰۱۸)
سال ۱۸۷۳: ۵۰۰۰۰ دلار (معادل ۹۹۴.۰۶۰ دلار در سال ۲۰۱۸)
سال ۱۹۰۹: ۷۵۰۰۰ دلار (معادل ۱.۹۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸)
سال ۱۹۴۹: ۱۰۰۰۰۰ دلار (معادل ۱.۰۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸)
سال ۱۹۶۹: ۲۰۰۰۰۰ دلار (معادل ۱.۳۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸)
سال ۲۰۰۱: ۴۰۰۰۰۰ دلار

علاوه بر این حقوق، رئیس جمهور آمریکا حمل و نقل رایگانی هم با استفاده از لیموزین ریاست جمهوری، هواپیمای «ایر فورس وان» و بالگرد «مرین وان» دریافت می‌کند. محل اقامت او در داخل کاخ سفید هم کاملا رایگان است.

زمانی که روسای جمهور آمریکا کاخ سفید را ترک کنند هر ساله مبلغ ۲۰۰۰۰۰ دلار حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند و زمانی که آن‌ها فوت کنند، همسرانشان سالانه مبلغ ۲۰۰۰۰ دلار دریافت خواهد کرد.

علاوه بر آن، روسای جمهور آمریکا حتی می‌توانند از طریق نوشتن کتاب و یا سخنرانی‌های خود هم درآمد کسب کنند. به عنوان مثال، شبکه سی ان ان در سال ۲۰۱۲ فاش کرد که بیل کلینتون پس از ترک کاخ سفید مبلغ ۷۵ میلیون دلار از طریق سخنرانی‌هایش کسب درآمد کرده است.

به گزارش فوربز، ثروت دونالد ترامپ ۳.۱ میلیارد دلار برآورد شده بود و او با این دارایی در فهرست افراد ثروتمند جهان قرار گرفت. اما از زمانی که او وارد کاخ سفید شده است دارایی هایش به ۲.۸۶ میلیارد دلار سقوط کرد که از جمله علل آن می‌توان به کاهش ارزش سه ملک او در منهتن نیویورک اشاره کرد. اما با وجود سقوط دارایی هایش، وی همچنان میلیون‌ها دلار از طریق زمین‌های گلف و عمارت‌های اعیانی‌اش کسب درآمد کرده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.