رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اجماع جهانی علیه تحریم های آمریکا

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که سخت ترین شرایط تحریم را در گذشته پشت سر گذاشته ایم، گفت: تحریم های یکجانبه آمریکا هیچ توجیه بین المللی ندارد و اجماع جهانی علیه آن ایجاد شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، مرتضی صفاری نطنزی، درباره دوره جدید تحریم ها افزود: ما سخت ترین شرایط تحریم را در دوره های قبلی داشتیم چرا که در آن دوره آمریکا و کشورهای همراه با آنها از یکسری قطعنامه های شورای امنیت استفاده می کردند.

وی با بیان این که در حال حاضر هیچ توجیه بین المللی برای تحریم های یکجانبه آمریکا نیست، گفت: بسیاری از کشورها نه تنها با این تحریم ها موافق نیستند، بلکه با آن مقابله می کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: به طور حتم سختی این دوره تحریم به اندازه قبل نیست ضمن این که ما هیچ سند بین المللی برای تحریم کشورمان نداریم و یکجانبه است.

صفاری نطنزی یادآور شد: کشورهای اروپایی برای مقابله با این تحریم ها با ایران همراهی می کنند و سازوکار ارایه می دهند و کمک می کنند که این تحریم ها بی اثر شود.

نماینده مردم نطنز در مجلس با بیان این که در این دوره از تحریم ها کشورهای زیادی با ما همراه هستند، گفت: آنها مخالف آمریکا هستند و واشنگتن منزوی شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: نمونه بارز ادعاهای شکست خورده آمریکا این است که گفتند قصد دارند فروش نفت ایران را به صفر برسانند اما هنوز تحریم آغاز نشده عقب نشینی کردند. بنابراین می بینیم که بیش از این که بحث تحریم مطرح باشد جنبه تبلیغاتی و روانی برای ایجاد فشار و نفاق برای داخل کشور مطرح است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: در رابطه با نفت دولت اعلام کرد که در بورس عرضه شود، معنایش این است که بخش خصوصی می تواند در این زمینه فعال شود. بخش خصوصی می تواند نفت را در داخل فرآوری کند و به کشورهای همسایه یا کشورهای دیگر بفروشد که این دیگر خیلی شامل حال تحریم نمی شود.

وی با بیان این که با ۱۵ کشور همسایه هستیم، گفت: اگر روابط خود را با این کشورها گسترش داده و بتوانیم صادراتمان را در این کشورها عرضه کنیم و سامان دهیم عملا تحریم ها تاثیری بر اقتصاد کشور ما نخواهد داشت.

نماینده مردم نطنز در مجلس افزود: باید به بخش صادرات کمک کنیم که این هم باید مبتنی بر توافقاتی در تعاملات تجاری با کشورهای همسایه و دوست در قالب پیمان های دوجانبه پولی اتفاق بیفتد، یعنی که با پول ملی بتوانیم تجارت و صادرات مان را با کشورهای همسایه و دوست انجام دهیم و دلار را از سیستم تجارت خارجی خود حذف کنیم که اگر این اتفاق بیفتد تجارت ما از تحریم ها مصون می شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.