رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

وعده های مثبت اروپا به گام های عملی نیاز دارد

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: وعده های مثبت اروپا مبنی بر این که در هفته های آینده ساز و کار ویژه مالی (SPV) اجرایی می شود، نیازمند گام های عملی است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خانه ملت، «حسین امیرعبداللهیان» در دیدار «تارجا آنلی کرونبری» مدیر اجرایی شبکه رهبری در امور امنیت اروپا ضمن تاکید بر تسریع در اقدامات عملیاتی اتحادیه اروپا در برابر تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران افزود: مواضع سیاسی و رسانه ای اروپا در مقابله با اقدامات یک جانبه گرایانه ترامپ قابل تحسین است.

وی با بیان این که کندی اروپا در اقدامات عملی قابل قبول نیست، اظهار داشت: زمان در این پرونده حائز اهمیت و رو به پایان است و وعده های مثبت اروپا مبنی بر این که در هفته های آینده ساز و کار ویژه مالی اجرایی می شود نیازمند گام های عملی است.

مدیر کل بین الملل مجلس شورای اسلامی به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حل سیاسی بحران های منطقه ای و مبارزه واقعی با تروریسم اشاره و خاطرنشان کرد: ایثارگری و شهادت مستشاران نظامی ایرانی در مبارزه با داعش در کنار نیروهای مسلح و مردم سوریه و عراق مانع از ورود تروریست ها به اروپا شده است.

امیرعبداللهیان با یادآوری تحرکات گروهک تروریستی منافقین در اروپا اظهارداشت: عناصر این گروهک تروریستی که در برخی کشورهای اروپایی علیه امنیت اروپا فعالیت می کنند و اقدامات خود را به دستگاه های امنیتی ایران نسبت می دهند، با هدف ایجاد اخلال در روابط ایران و اروپا صورت می گیرد و اروپا باید در این زمینه هوشیار عمل کند.

** اروپا به دنبال راه حل هایی برای حفظ برجام است
تارجا آنلی کرونبری مدیر اجرایی شبکه رهبری در امور امنیت اروپا نیز در این دیدار به نشست های سازنده خود با مقامات ایرانی در خصوص برجام اشاره کرد و گفت: ما به دنبال راه حل هایی برای حفظ برجام هستیم و این توافق از مواردی است که اروپا در آن منافع مشترک دارد.

وی با تاکید بر پایبندی اروپا به حفظ برجام، افزود: اروپا در زمینه برآورده کردن انتظارات و تعهدات برجام به ایران متعهد می باشد، هرچند کند عمل کرده است.

متخصص انستیتوی تحقیقات صلح بین الملل استکهلم همچنین اظهار داشت: بسیار مهم است که هم اروپا و هم ایران برجام را حفظ کنند. برجام الگوی خوبی برای حل سیاسی مناقشات است و ایران از اولین کشورهایی است که مروج خاورمیانه بدون سلاح است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.