بهترین جاهای تفریحی چالوس کدامند؟

اگر می خواهید بدانید بهترین جاهای تفریحی چالوس کدامند؟ پیشنهاد می کنیم گزارش زیر را مطالعه کنید.

به گزارش اینتیتر، اگر در مسافرت علاوه بر مقصد،‌ مسیر هم برای شما مهم و لذت بخش است،‌ از جادهٔ چالوس غافل نشوید. چالوس و جادهٔ پر پیچ و خم آن به عنوان چهارمین جادهٔ زیبای جهان شناخته می‌شود. جاده چالوس را با نام رسمی ۵۹ نیز می‌شناسند. از طرفی شهر چالوس یکی از کهن‌ترین شهرهای شمالی محسوب می‌شود. در متون اسلامی از این شهر با نام سالوس یاد شده است. این شهر در جلگه میانی دریای خزر قرار گرفته و از جنوب به رشته‌ کوه‌های البرز منتهی می‌شود. چالوس دارای ۳ بخش “مرزن آباد”، “مرکزی” و کلاردشت است. چالوس یک منطقهٔ گردشگری کشاورزی محسوب می‌شود که برنج و مرکبات، عمده محصولات صادراتی این شهر به شمار می‌روند. به همین دلیل تنوع امکانات تفریحی و مناطق دیدنی و تاریخی در چالوس سبب شده که توریست‌های زیادی را به خود جلب کند. اگر با بسیاری از این تفریح‌ها و مناطق دیدنی‌ در شهر چالوس آشنا نیستید،‌ این مقاله را مطالعه کنید.

پارک جنگلی فین در  چالوس کجاست؟

 

اگر می‌خواهید در طبیعتی آرام وقت بگذرانید، پارک جنگلی فین چالوس می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این پارک جزو یکی از زیباترین پارک‌های کل منطقه مازندران محسوب می‌شود. رودخانه از وسط پارک می‌گذرد و موسیقی روح نواز گذر آب، آرامشی عجیب به محیط می‌بخشد. از طرفی دیگر وجود کلبه‌ها و کومه‌هایی که برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده، زیبایی دوچندانی به پارک داده که باعث استقبال گردشگران و توریست‌ها شده است. مناظر زیبای این پارک هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند. همچنین در این پارک جنگلی امکانات رفاهی مانند رستوران و زمین‌های بازی برای کودکان نیز وجود دارد. تقریبا با کمتر از یک ساعت رانندگی در ۶ کیلومتری جاده چالوس، می‌توانید پارک جنگلی فین را پیدا کنید.

بهترین جاهای تفریحی چالوس کدامند؟

متنوع و خاص ترین رستوران چالوس کدام است؟

همجواری طبیعت در کنار تفریح‌های مدرن مانند رستوران گردی ‌می‌تواند تجربه‌ای بکر و جالب باشد. رستوران چوبی ژیویر در دل طبیعت قرار گرفته و لذت غذا را برای مشتریانش دوچندان کرده است. رستوران ژیویر دارای تنوع غذایی بالایی است. غذاهای بین المللی، ایرانی و محلی در این رستوران با بهترین مواد اولیه سرو می‌شوند. معماری محلی این رستوران و گذر رودخانه پلنگ آبرود از کنار آن، محیطی رویایی را برای مشتریان رقم می‌زند. به عبارتی رستوران ژیویر برای مسافران و گردشگران هم فال است و هم تماشا!

کاخ چای ‌خوران چالوس چگونه است؟

 

در پاسخ به سوال بهترین جاهای تفریحی چالوس کدامند؟ باید بگوییم، کاخ چای ‌خوران از بهترین هاست. با عبور از یک مسیر طولانی، توقف و نوشیدن چای، بسیار می‌چسبد. به طوری که در گذشته برای آن، محلی به نام کاخ چای‌خوران ساخته‌اند. این کاخ در زمان رضا شاه پهلوی بنا شده و محلی برای استراحت و توقف کوتاه، بوده است. این کاخ با معماری غربی ساخته شده است. فضای داخلی کاخ به دو بخش اصلی و خدماتی تقسیم شده که توسط یک راه‌روی میانی به هم متصل شده‌اند. قسمت اصلی ساختمان دارای یک تالار مربعی در قسمت جنوبی و یک تالار مستطیلی در جهت شمالی کاخ است. بخش خدماتی کاخ، شامل ۲ اتاق، آبدارخانه و ایوان‌ می‌شود. بازدید از این بنای تاریخی و صرف دو استکان چایی در اینجا، خالی از لطف نخواهد بود.

بهترین جاهای تفریحی چالوس کدامند؟

دریاچه آرام و خیال‌انگیز ولشت کجاست؟

 

قرار گرفتن چشمه‌ای در گودی ارتفاعات سرسبز و مه‌آلود بودن هوای منطقهٔ ولشت، منظره‌ای خاص و به یادماندنی به تصویر کشیده است. بسیاری از گردشگران و ساکنان شهر چالوس این دریاچه را محلی برای ماهیگیری و مخصوصا طبیعت‌گردی می‌شناسند. به همین دلیل خرید و فروش ویلاهای چالوس در دیوار بسیار پر رونق است. چرا که دریاچه ولشت منطقه‌ای کم رفت‌وآمد و آرام بوده و سکونت در اطراف آن بسیار مناسب خواهد بود. همچنین منظرهٔ کلبه‌های چوبی و روستاهای کوچک در اطراف این دریاچه، فضایی خیال‌انگیز و نوستالژیک را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. پس اگر تازه ساکن این منطقه شده‌اید، یک چوب ماهیگیری تهیه کنید و به همراه یک عصرانهٔ ساده، لحظات کم‌نظیری را تجربه کنید.

بهترین جاهای تفریحی چالوس کدامند؟

در چالوس به کدام رستوران ساحلی برویم؟

لذت چشیدن طعم غذاهای خوش‌مزهٔ شمالی در کنار دریای مواج در نوع خود می‌تواند تجربه‌ای کم‌نظیری باشد. از این رو رستوران‌ ساحلی میرداماد در چالوس بسیار پرطرفدار است. ظرفیت بالای این رستوران برای برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌ها در محیطی رویایی بسیار مناسب خواهد بود. رستوران میرداماد هیچ‌گونه حق سرویسی از شما دریافت نمی‌کند. همچنین اگر با ماشین شخصی به این رستوران مراجعه کردید، نگران پارک ماشین نباشید. پارکینگ مخصوصی برای مشتریان در این رستوران وجود دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.