رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

درمان بیماری‌های زمستانی با کمک گیاهان دارویی

با آغاز فصل زمستان و سرد شدن هوا امکان ابتلای افراد به برخی بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کند که با استفاده از گیاهان دارویی می‌توان آن‌ها را درمان کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیماری هایی هستند که در فصل زمستان گریبانگیر افراد می‌شوند، اما می توان به راحتی با انواع گیاهان دارویی این بیماری‌ها را درمان کرد. در این گزارش قصد داریم شما را با برخی از گیاهان موثر در درمان بیماری های فصل زمستان آشنا کنیم.

سرفه

سرفه علامت حضور عفونت در بدن است. می‌توانید از چوب درخت بلوط به عنوان ضد درد، آویشن برای ضدعفونی کردن، نعنا به عنوان خلط آور و همچنین گیاه اکیناسه پورپورا برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان استفاده کنید. اگر درد، تب و علائم دیگر بیماری و همچنین سرفه‌های مداوم بیش از ۴۸ ساعت ادامه داشت حتماً به پزشک مراجعه کنید.

مشکلات پوستی

سرما پوست را حساس کرده و باعث خشکی آن می‌شود. با پوشیدن لباس‌های ضخیم زمستانی نیز پوست به سختی نفس می‌کشد و به راحتی نمی‌تواند لایه‌ی چربی محافظتی خود را تجدید کند. برای همین خشک، پوسته پوسته و حساس می‌شود. برای حفاظت از پوست خود از گیاه بابا آدم (آراقیطون) با نام علمی آرکتیوم استفاده کنید. مدت درمان خشکی پوست به علائم و شدت مشکل بستگی دارد.

تب

بدن با بالا بردن ناگهانی دمای خود با ویروس‌ها و باکتری‌ها مقابله می‌کند. زمانی که تب می‌کنید از گیاه اسپیره یا عروس چمنزار و گیاه ضدعفونی کننده مانند نعنا فلفلی استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر با استفاده از این گیاهان و دارو‌های مختلف تب بدنتان بیش از ۴۸ ساعت ادامه داشت حتماً به پزشک مراجعه کنید.

خستگی

عفونت‌ها، آنفلوانزا، سرماخوردگی و ناخوشی‌های دیگر فصل زمستان، احساس خستگی را بیشتر می‌کنند. علاوه بر این زمانی که نور خورشید کم‌تر می‌شود خود به خود احساس خستگی می‌کنیم. گیاه جنسینگ با کاهش استرس، متابولیسم بدن را تقویت می‌کند. می‌توانید از جو دو سر نیز استفاده کنید که با ضعف مقابله می‌کند. همچنین می‌توانید از گیاه اکیناسه پورپورا نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان استفاده کنید. اگر با وجود تغذیه‌ی مناسب و استفاده از این گیاهان خستگی جسمی و روحی شما همچنان ادامه داشت به پزشک مراجعه کنید.

روماتیسم

درد‌های روماتیسمی مربوط به آرتریت یا آرتروز به ویژه در ناحیه زانوها، ران‌ها و دست‌ها با افزایش سرما، رطوبت و برف بیشتر می‌شود. برای تسکین این درد‌ها از گیاه پنجه شیطان استفاده کنید. این گیاه یک ضدالتهاب قوی محسوب می‌شود. میزان مصرف هر یک از گیاهان اشاره شده بر حسب شدت بیماری متفاوت است.

سینوزیت

سینوزیت بطور معمول یکی از عوارض سرماخوردگی است. التهاب سینوس‌ها باعث بروز سینوزیت می‌شود. برای پیشگیری و همچنین درمان این قبیل مشکلات می‌توانید گیاه اکیناسه پورپورا را با گیاه گزنه و آویشن و اسطوخودوس استفاده کنید. گیاه اکیناسه پورپورا تقویت کننده‌سیستم ایمنی بدن، آویشن ضدعفونی کننده، گزنه نیروبخش و اسطوخودوس ضدالتهاب است. توجه داشته باشید که امکان دارد مصرف گیاهان دارویی باعث تداخل دارویی شود، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

گوش درد

وجود هر نوع میکروب در ناحیه ORL می‌تواند باعث گوش درد شود. البته توجه داشته باشید گوش درد همیشه هم علامت عفونت یا ورم گوش نیست. برای درمان این مشکل نیز می‌توانید از گیاه عروس چمنزار، گزنه و همچنین گیاه اکیناسه پورپورا استفاده کنید. عصاره، تنتور و کپسول‌های این گیاهان وارد بازار‌های دارویی بسیاری از کشور‌ها شده و شما می‌توانید با توجه به شدت درد و وضعیت بیماریتان از آن‌ها استفاده کنید. در مورد گوش درد توصیه می‌‌شود که اگر زود برطرف نشد بلافاصله به پزشک مراجعه کنید، زیرا می‌تواند علامت مننژیت باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.