رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۷ بازیگر در نقش بیماران روانی که دلهره بر جان تماشاگران انداختند!

در این گزارش، با بازیگرانی آشنا می‌شوید که توانایی زیادی در ایفای نقش‌های منفی و مردم ستیز دارند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، نقش‌های رمانتیک و ابرقهرمانی برای شناخت یک بازیگر خوب هستند، اما هیچکدام از این دو مثل نقش یک شخصیت ضد اجتماع برای آزمایش و اثبات توانایی‌های یک بازیگر اثرگذار نیست. ما فقط در مورد شخصیت‌های تبهکار و نابغه‌های شیطانی صحبت نمی‌کنیم؛ بلکه در مورد کاراکتر‌های ضد اجتماع و روان آزاری که حرکتشان غیر قابل پیش بینی است و خودشان را مثل مردم عادی جا می زنند، حرف می‌زنیم.

بازیگرانی که در اینجا می‌بینید عموماً نقش اصلی بسیاری از فیلم‌ها در ژانر‌های مختلف بوده اند؛ اما زمانی که به رزومه آن‌ها نگاه می‌کنید، متوجه موفق بودن آن‌ها در ایفای نقش‌های روان آزار خواهید شد. در اینجا با تعدادی از این بازیگران آشنا خواهید شد.

تام کروز

کروز شاید یکی از شناخته شده‌ترین بازیگران جهان باشد و برای بازی در فیلم‌های «جری مگوایر»، «کوکتل»، «تاپ گان» و «ماموریت غیرممکن» شناخته می‌شود، اما واقعیت این است که او به خوبی از پس ایفای نقش‌های منفی و سرد نیز بر می‌آید. او در فیلم سینمایی «وثیقه» ساخته مایکل مان، نقش یک قاتل سریالی حرفه‌ای را بازی کرد و در فیلم «مگنولیا» ساخته توماس اندرسون نقش یک فرد زن ستیز را.

کوین اسپیسی

اسپیسی بازیگری است که بیشتر برای فیلم‌های «زیبایی آمریکایی» و «کی پکس» شناخته می‌شود؛ اما وقتی نقش‌های شرور را بازی می‌کند در بهترین حالت خود است. نقش‌هایی مثل وربال کینت در فیلم «مظنون همیشگی»، جان دو در فیلم «هفت» و بادی آکرمن در فیلم «شنا با کوسه‌ها» و از همه مهم‌تر فرانک آندروود در سریال «خانه پوشالی». او نقش‌های بد خود را به بهترین شکل ممکن بازی می‌کند.

هایدن کریستنسن

هیچوقت نمی‌توان کریستنسن را در نقش یک قهرمان استفاده کرد. او در فیلم‌های «جهنده» و «بیدار» نقش‌های مثبتی را بازی کرده است؛ اما به نظر باید نقش‌های منفی بیشتری را بازی کند. او در فیلم «شیشه شکسته» که بر اساس داستان واقعی بود، نقش یک خبرنگار به نام استیفن گلس را بازی کرد که برای هفته نامه‌ آمریکایی نیو ریپابلیک کار می‌کرد. بعد از چند سال مشخص شد که او تعداد زیادی داستان ها، نقل قول‌ها و منابع را به دروغ منتشر کرده است. کریستنسن از پس این نقش به خوبی بر می‌آید.

رزمند پایک

او در فیلم «یک روز دیگر بمیر» از مجموعه فیلم‌های سینمایی جیمزباند بازی کرده است؛ اما تا قبل از بازی در فیلم سینمایی «دختر گمشده» ساخته دیوید فینچر، کمتر کسی او را به عنوان کسی که شایسته نامزدی اسکار است، می‌دانست. او در این فیلم شخصیتی سرد، متقلب و مرگبار را بازی می‌کند.

کریستین بیل

او بازیگر شخصیت‌های جان کانر، بتمن و موسی بوده است؛ اما با اینکه نقش‌های قهرمانی زیادی بازی کرده به عقیده بسیاری بهترین نقش آفرینی او به فیلم سینمایی «روانی آمریکایی» باز می‌گردد.

ادوارد نورتون

نقشی که ادوارد نورتون با آن شناخته شد، نقش یک روانی بی رحم در فیلم «ترس کهن» بود. یک فیلم جنایی مهیج که در انتها مشخص می‌شود شخصیت نورتون اختلال چند شخصیتی خود را پنهان می‌کرده تا از یک حکم قتل فرار کند. او در فیلم «باشگاه مشت زنی» نقش کسی را بازی می‌کند که دو شخصیت دارد؛ ولی در فیلم دو شخصیت را به صورت مجزا از یکدیگر می‌بینیم.

آنتونی پرکینز

او تمام شاخصه‌های تبدیل شدن به یک بازیگر جذاب را داشت تا اینکه آلفرد هیچکاک از او در فیلم سینمایی «روانی» استفاده کرد. چهره به ظاهر آرام آنتونی او را به عنوان یک قاتل بالفطره عجیب‌تر و ترسناک‌تر می‌کرد. او سه بار دیگر نقش نورمن بیتس را در فیلم «روانی» بازی کرد و به شهرت رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.