اسرائیل از کدام سلاح ها برای حمله به ایران استفاده می کند؟

کد خبر : ۳۷۳۰۲۹
اسرائیل از کدام سلاح ها برای حمله به ایران استفاده می کند؟

در این مطلب مشخصات دقیق موشک های ROCKS و Sparrow که در اسناد حمله اسرائیل به ایران بود را می خوانید.

به گزارش اینتیتر، شب گذشته اسناد حمله اسرائیل به ایران درز کرد و نوع حمله احتمالی اسرائیل و سلاح های قابل استفاده در این حمله مشخص شد.

در ادامه با مشخصات دقیق این موشک ها آشنا می شویم.

موشک راکس اسرائیل چیست؟

موشک جدید با نام «Rocks » مجهز به یک موتور موشک جامد تک مرحله‌ای است. موشک هوا به زمین Rocks را می توان به دو نوع سرجنگی نفوذی یا انفجاری برای نابود کردن اهداف بالای زمین یا مخفی شده در زیر زمین مجهز کرد. 

شرکت اسرائیلی رافائل دو سلاح پرتاب هوایی خود را برای تولید Rocks ترکیب کرد که وقتی از یک F-15، F-16 یا F-35 پرتاب می شود، از یک موتور موشک سوخت جامد استفاده می کند تا آن را در یک مسیر رو به بالا بفرستد تا موشک روی هدف فرود آید. به دلیل دارابودن Rocks از  سرعت یک موشک بالستیک، رهگیری آن بسیار دشوار است.

ویژگی‌های راکس اسرائیل

موشک "Rocks " برای اولین بار در نمایشگاه هوافضا و دفاعی Aero India 2019 در 20 فوریه 2019 ظاهر شد. گیدئون وایس، معاون مدیر کل توسعه تجارت، بازاریابی و استراتژی رافائل در مورد این موشک گفته بود که این شرکت قبلاً یک هواپیمای آزمایشی F-16I Sufa نیروی هوایی اسرائیل را برای حمل این سلاح تأیید کرده و تعدادی آزمایش با استفاده ازاین جت جنگنده به عنوان سکوی پرتاب انجام داده بود. با توجه به تاییدیه این سلاح بر روی یک جنگنده F-16I نیروی هوایی اسرائیل، که می تواند تا چهار Rocks  را به طور همزمان حمل کند، F-15های نیروی هوایی اسرائیل، که بسیاری از آنها به طور خاص به عنوان هواپیمای تهاجمی دوربرد پیکربندی شده اند، می توانند این موشک ها را نیز حمل کنند.

تاریخچه موشک اسپارو

توسعه این موشک فراتر از برد بصری به عنوان پروژه ای به نام «هات شات» در سال 1946 آغاز شد و هدف آن طراحی موشکی بود که بتواند اهداف دشمن را در برد متوسط ​​رهگیری کند. این موشک دارای یک کلاهک انفجاری بالا است و توسط سیگنال های فرکانس رادیویی دریافت شده از هواپیمای پرتاب کننده هدایت می شود. این موشک همچنین در یک نسخه رهگیری مبتنی بر کشتی وجود دارد که سیاسپارو RIM-7 نامگذاری شده است.

اولین شلیک این موشک در دسامبر 1952 انجام شد. این موشک در اواخر سال 1953 به قابلیت عملیاتی اولیه رسید و در سال 1956 با جنگنده های مک‌دانل اف۳اچ دمون و ووت اف۷یو کاتلس وارد خدمت شد. اولین استفاده رزمی از AIM-7 اسپارو در درگیری ویتنام رخ داد که در آن به شدت توسط نیروی هوایی ایالات متحده و F-4 فانتوم های نیروی دریایی مورد استفاده قرار گرفت. اسپارو AIM-7F در سال 1976 به عنوان اولین موشک میان برد هوا به هوا برای جنگنده ایگل F-15 به فهرست نیروی هوایی پیوست.

در جنگ خلیج فارس، 7 اسپارو با هدایت رادار ثابت یک سلاح قدرتمند هوا به هوا بود که توسط خلبانان جنگنده نیروی هوایی استفاده می شد. 22 فروند هواپیمای بال ثابت عراقی و سه هلیکوپتر عراقی توسط موشک های هوا به هوا 7 اسپارو و با هدایت رادار سرنگون شدند.

مشخصات موشک اسپارو

اسرائیل در ابتدا موشک های اسپارو را برای آزمایش کارایی سیستم دفاع هوایی پیکان خود که برای سرنگونی موشک های بالستیک استفاده می شود، توسعه داد. اسراییل متعاقباً یک نوع با کلاهک زنده تولید کرد. موشک های راکس نسخه مشتق شده اسپارو هستند.

این موشک دارای چهار بخش اصلی بخش هدایت، کلاهک، کنترل و موتور موشک است. بدنه ای استوانه ای شکل با چهار بال در وسط بدن و چهار باله دم دارد. اگرچه ابعاد خارجی اسپارو از مدلی به مدل دیگر نسبتاً بدون تغییر باقی مانده است، اجزای داخلی موشک های جدیدتر نشان دهنده پیشرفت های عمده با قابلیت های بسیار افزایش یافته است

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد