بهترین روش دریافت اقامت مجارستان چیست؟

کشور مجارستان یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت به شمار می‌رود. این کشور از لحاظ اقتصادی در جایگاه مناسبی قرار داشته و از طرفی وضعیت تحصیل در آن نیز خوب است؛ بنابراین افراد بسیاری هم برای مهاجرت تحصیلی و هم برای انواع دیگر مهاجرت‌ها به این کشور اقدام می‌کنند.

کشور مجارستان یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت به شمار می‌رود. این کشور از لحاظ اقتصادی در جایگاه مناسبی قرار داشته و از طرفی وضعیت تحصیل در آن نیز خوب است؛ بنابراین افراد بسیاری هم برای مهاجرت تحصیلی و هم برای انواع دیگر مهاجرت‌ها به این کشور اقدام می‌کنند. اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت آن را دارید، در ادامه با بررسی روش‌های مهاجرت و دریافت اقامت مجارستان همراه باشید.

مجارستان، کشوری عالی برای مهاجرت

مجارستان در بین کشورهای اروپایی یکی از کم‌هزینه‌ترین‌ها است. بدین صورت که گاهی اوقات با شرایط مناسب، می‌توان به‌گونه‌ای به این کشور مهاجرت کرد که هزینه‌های زندگی در آن از داخل کشور هم ارزان‌تر باشد!

 این کشور اروپایی نزدیک به ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت آن نیز شهر معروف بوداپست است. مجارستان را می‌توان یک کشور با مناظر طبیعی بی‌نظیر در نظر گرفت. همچنان لازم به ذکر است که این کشور از استانداردهای رفاهی بسیار مناسبی برخوردار بوده و آمار جرم و جنایت در آن نیز بسیار پایین است.

بهترین روش دریافت اقامت مجارستان چیست؟

زبان رسمی این کشور مجاری است. اما نگران نباشید، تقریباً اکثر مردم در مجارستان به زبان انگلیسی آشنا هستند و همچنین شما برای دریافت اقامت این کشور نیازی به آشنایی با زبان مجاری ندارید. در مورد آب‌وهوای این کشور هم می‌توان گفت که مانند اکثر کشورهای اروپایی، دارای آب‌وهوای معتدل و نسبتاً خنکی است.

روش‌های دریافت اقامت مجارستان

برای دریافت اقامت این کشور روش‌های زیادی وجود دارد. به‌طورکلی شما به ۸ روش می‌توانید اقامت کشور مجارستان را دریافت کنید:

  • اخذ اقامت مجارستان از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت از طریق کار
  • اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری
  • اخذ اقامت از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت از طریق تولد
  • اخذ اقامت از طریق ویزای همراه
  • اخذ اقامت از طریق ویزای توریستی
  • اخذ اقامت از طریق پناهندگی

در ادامه به بررسی انواع روش‌های مهاجرت به مجارستان خواهیم پرداخت تا در نهایت شما بتوانید باتوجه‌به شرایط خود، بهترین روش را برای مهاجرت به مجارستان و دریافت اقامت این کشور انتخاب کنید.

اخذ اقامت مجارستان از طریق تحصیل

یکی از اولین روش‌هایی که برای دریافت اقامت یک کشور به ذهن می‌رسد، مهاجرت تحصیلی است. اگر شما دانشجو باشید یا قصد تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را داشته باشید، این روش پیشنهاد مناسبی برای شما خواهد بود.

کیفیت بالای دانشگاه‌های این کشور و همچنین هزینه‌های کم زندگی، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. خوب است بدانید که مهاجرت تحصیلی به مجارستان به دو صورت امکان‌پذیر است. یکی ویزای کوتاه‌مدت و دیگری ویزای بلندمدت. ویزای کوتاه‌مدت برای دوره‌های تحصیلی کوتاه‌مدت صادر می‌شود و اغلب هم ۹۰ روز اعتبار دارند. شما می‌بایست پس از پایان دوره خود این کشور را ترک کنید. اما ویزای بلند مدت برای افرادی کاربرد دارد که قصد ادامه تحصیل در مقاطعی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را دارند.

به‌عنوان نکته آخر در مورد مهاجرت از طریق تحصیل، خوب است بدانید که شما نمی‌توانید از طریق اقامت تحصیلی، اقامت دائم دریافت کنید. بلکه می‌بایست پس از فارغ‌التحصیلی خود، دنبال کار گشته تا بتوانید از این طریق اقامت خود را تمدید نمایید.

اخذ اقامت مجارستان از طریق کار

یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت، اقدام از طریق کار در این کشور است. برای این کار شما می‌بایست دعوت‌نامه از یکی از کارفرمایان این کشور را داشته باشید. قانونی که در این باره وجود دارد این است که یک کارفرما در مجارستان می‌بایست به مدت ۳ ماه شغل مد نظر خود را آگهی کند. اگر در این مدت شخصی در مجارستان این شغل را قبول نکرد، شما می‌توانید برای دریافت آن اقدام کنید.

داشتن مدرک زبان مجارستانی یا انگلیسی برای دریافت این نوع ویزا ضروری است. البته خوب است بدانید که روش دیگری به نام بلوکارت نیز وجود داشته که راحت‌تر است. شما می‌توانید در سامانه بلوکارت، مشخصات و رزومه خود را ثبت کنید تا کارفرمایان در صورت صلاحدید، برای شما دعوت‌نامه ارسال کنند.

اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری

شما برای دریافت اقامت و انجام سرمایه‌گذاری، می‌بایست حداقل ۱۸ سال تمام را داشته باشید. پس از آن می‌توانید برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری اقدام کنید. همچنین برای این کار عدم سابقه کیفری هم نیاز است. سرمایه‌گذاری در این کشور را می‌توان به روش‌های زیر دسته‌بندی کرد:

  • از طریق خرید اوراق‌قرضه
  • سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه‌گذاری از طریق اخذ ویزای کار‌آفرینی
  • سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک

اگر قصد سرمایه‌گذاری در مجارستان را دارید می‌توانید یکی از روش‌های بالا را انتخاب کنید.

اخذ اقامت از طریق ازدواج و تولد

در مورد ازدواج درصورتی‌که شما با یکی از افراد تبعه مجارستان ازدواج کنید، می‌توانید اقامت موقت سه‌ساله دریافت کرده و پس از آن برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که می‌بایست به دولت مجارستان این اطمینان را بدهید که ازدواج شما حاصل علاقه بوده و تنها برای دریافت اقامت این کار را نمی‌کنید.

در مورد تولد این‌طور می‌توان گفت که اگر فردی با پدر و مادری که تبعه مجارستان هستند در خاک این کشور متولد شود، می‌تواند اقامت این کشور را نیز داشته باشد.

اخذ اقامت از طریق ویزای همراه و پناهندگی

در مورد ویزای همراه می‌توان گفت اگر فردی اقامت مجارستان را داشته باشد، می‌تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود ویزا دریافت کند. اخذ اقامت از طریق پناهندگی نیز دارای شرایط خاص خود بوده که در این مطلب فرصت برای بررسی آن نخواهد بود.

اخذ اقامت ویزای توریستی

ویزای توریستی نیز همان‌طور که از نام آن مشخص است، نوعی ویزای کوتاه‌مدت بوده که برای مسافران و توریست‌ها کاربرد دارد.

مهاجرت به مجارستان با مؤسسه مهاجرتی رویال

در نهایت باتوجه‌به مواردی که گفته شد، این شما هستید که می‌توانید بهترین روش برای دریافت اقامت خود را انتخاب کنید. البته مؤسسه رویال باسابقه بسیار مناسب در این زمینه می‌تواند به‌عنوان یک راهنما و مشاور کاربلد، شما را در امر دریافت اقامت در این کشور راهنمایی کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.