تاریخچه پرچم تایلند و حقایق جالبی در رابطه با پرچم این کشور

تایلند یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی است که به خاطر شگفتی‌های طبیعی غنی، غذاها و خانه های شگفت‌انگیز، و نیز برخی از کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین حیوانات جهان شناخته می‌شود.

اما آیا می دانستید که این کشور تاریخ منحصر به فردی نیز دارد؟ در واقع، کل مکان قبلاً به عنوان سیام شناخته می شد و تا اصلاحاتی که در این کشور سال ۱۹۳۲ اتفاق اتفاد آنها توانستند سیام را به پادشاهی تایلند تغییر دهند.

تاریخچه پرچم تایلند و حقایق جالبی در رابطه با پرچم این کشور

پرچم فعلی تایلند چگونه است؟

در سال ۱۹۱۷، الگوی اولیه پرچم ایجاد شد و از این الگو برای ایجاد طراحی پرچم استفاده شد، طرحی که تا به امروز در پرچم این کشور وجود دارد

پرچم فعلی تایلند (یا Trirong / Trairanga) که تحت فرمان پادشاه راما ششم طراحی شده است شامل پنج نوار افقی قرمز، سفید و آبی است.

نوار آبی تیره در مرکز آن قرار دارد و از رنگ‌های دیگر بزرگتر است، زیرا نشان‌دهنده همبستگی با متحدان جنگ جهانی اول است.

همانطور که در سایت Britannica گفته شده:
“تایلند یکی از معدود کشورهای آسیایی بود که از امپریالیسم اروپایی فرار کرد. با این حال، روابط نزدیک آن با غرب باعث شد که در جنگ جهانی اول به یکی از متحدان تبدیل شود”

نمادشناسی در پرچم ملی تایلند

در جستجوی معنای هر یک از رنگ های راه راه، در زیر اطلاعاتی است که معمولاً مربوط به رنگ های قرمز، سفید و آبی است.

خطوط قرمز: شجاعت، شجاعت، قدرت

راه راه های سفید: صلح، بی گناهی، پاکی

راه راه آبی: آزادی، حقیقت، عدالت، وفاداری

ترکیب رنگ نشان دهنده یک حس کلی آزادی و شجاعت است که برای کشور مناسب است زیرا به عنوان سرزمین آزادگان نیز شناخته می شود.

علاوه بر این، از آنجایی که این کشور یکی از تنها کشورهای آسیای جنوب شرقی است که در برابر نیروهای غربی که به دنبال استعمار سرزمین های نزدیک خود بودند، مستقل ماند.

تاریخچه پرچم تایلند و حقایق جالبی در رابطه با پرچم این کشور

اولین پرچم تایلند و بررسی کامل جزئیات تغییر پرچم

همانطور که گفتیم اولین اولین پرچم تایلند، زمانی که این کشور به نام سیام شناخته می شد، و رنگ آن قرمز ساده بود. با این حال، این طرح به اندازه کافی برای روابط بین‌الملل قوی نبود.

سپس در سال ۱۸۵۵، پادشاه مونگکوت (راما چهارم) به طور رسمی اولین پرچم را با پس زمینه قرمز و یک فیل سفید در وسط آن ایجاد کرد که مدت ها نماد سلطنتی و حیوان ملی تایلند بوده است.

در سال ۱۹۱۷، کشور طرح پرچم فعلی را پذیرفت. با این حال، در این نقطه، نوار وسط نیز قرمز بود.

 مورخان بر این باورند که الهام بخش این پرچم در هنگام سیل زمانی که پادشاه وجیراوود (راما ششم) پرچم را به صورت وارونه آویزان دید، الهام گرفت که او را به ایجاد یک پرچم متقارن جدید برای جلوگیری از تکرار این وضعیت برانگیخت.

 اندکی بعد، در همان سال، نوار میانی از قرمز به آبی تغییر یافت.

پرچم فعلی تایلند از با قدمت ترین پرچم های جهان

پرچم فعلی تایلند یکی از قدیمی‌ترین پرچم‌های جهان است که رسماً بر اساس فرمان سلطنتی صادر شده توسط راما ششم در ۲۸ سپتامبر ۱۹۱۷ به تصویب رسید.

پرچم ملی در محلی به عنوان Thong Trairong شناخته می‌شود که به معنای واقعی کلمه به معنای “سه رنگ” است.

پرچم شامل پنج نوار افقی در رنگ های قرمز، سفید، آبی، سفید و قرمز است. نوار آبی مرکزی پرچم دو برابر پهنای نوارهای دیگر است.

طرح پرچم تایلند چه چیزی را نشان می دهد؟

به طور خلاصه، پرچم تایلند مخفف ملت-مذهب-شاه است، نوعی شعار غیر رسمی که مردم تایلند با آن زندگی می کنند.

نوارهای قرمز نشان دهنده خون تایلند است که در تلاش برای حفظ استقلال ریخته شده است.رنگ سفید مخفف پاکی و بودیسم (مذهب اصلی کشور) و آبی نماد سلطنت تایلند است.

نوار آبی همچنین معنایی دوگانه دارد زیرا در همبستگی ایستاده است و به متحدان تایلند در جنگ جهانی اول، یعنی بریتانیای کبیر، فرانسه، ایالات متحده و روسیه که همگی دارای پرچم های قرمز، سفید و آبی هستند، احترام می گذارد.

حقایقی جالب در مورد پرچم تایلند

تاریخچه پرچم تایلند و حقایق جالبی در رابطه با پرچم این کشور

 

  • به غیر از پرچم ملی تایلند، این کشور پرچم های استانی با طرح های خاص نیز دارد.
  • پرچم‌های دیپلماتیک کنونی نیز دارای نوارهای افقی قرمز، سفید و آبی هستند، اما فیل‌های سفید متفاوت هستند. پرچم کنسولی شامل رگالهای فانتزی نیست و مانند پرچم سفیری درج نشده است.
  • تایلند هر ۲۸ سپتامبر روز پرچم ملی را جشن می گیرد.
  • در حالی که پرچم ها ممکن است هر از گاهی تغییر کرده باشند، نشان تایلند از سال ۱۹۱۱ تغییر نکرده است. گارودا همراه با بال ها و یک بنر سبز رنگ را نشان می دهد.
  • اولین پرچم تایلند در سال ۱۶۸۰ در قلعه ویچای پراسیت با دیوارهای سفید برافراشته شد. این پرچم تا زمانی که عصر راتاناکوسین آغاز شد در کشتی های سیامی نیز استفاده می شد.
  • رنگ آبی پرچم در سال ۱۹۱۷ به رنگ نیلی تغییر یافت. این رنگ را می گفتند رنگ شنبه است که روز تولد شاه وجیراوود بود. منابع دیگر می گویند که رنگ برای نشان دادن همبستگی با متحدان جنگ جهانی اول تغییر کرده است.
  • مردم تایلند در ۲۸ سپتامبر پرچم ملی را جشن می گیرند. این روزی بود که طراحی مدرن پذیرفته شد.

 جمع بندی نهایی

این مطلب توسط البرز پرچم گرد آوری شده است، ما ارائه دهنده خدمات چاپ پرچم ساحلی تبلیغاتی بصورت تخصصی می باشیم که به مدت ۱۰ سال در این زمینه بصورت تخصصی  فعالیت داریم.

در این مطلب کلیه نکات مرتبط با پرچم تایلند را بررسی کردیم اگر سوال مرتبطی در این زمینه دارید در بخش کامنت ها مطرح کنید، ما به کلیه سوالات شما پاسخ می دهیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.