خرید ویلا جنگلی یا ساحلی در شمال؟

خرید ویلا در شمال ایران سالهاست که مورد توجه گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت واقع شده است.

به گزارش اینتیتر، برای کسانی که ترجیح می دهند در طول سال، چند بار به طبیعت آرام و سرسبز شمال مسافرت کنند، داشتن ویلا امری ضروری است. اگر مقالات پیشین ما را خوانده باشید، درباره ضرورت خریداری ویلا مفصل مطالبی ارائه کرده ایم. اما موضوعی که مورد بحث امروز ماست، درباره انتخاب ویلا جنگلی یا ساحلی است. اگر قصد دارید در شمال ایران صاحب ویلا شوید، حتما به این موضوعات توجه کنید. ویلا در کنار جنگل بهتر است یا در حاشیه دریای خزر؟ ویلا جنگلی دارای چه معایب و مزایایی است؟ ویلای ساحلی چه ویژگی هایی دارد؟ کدام یک بر دیگری ارجح می باشد؟ قیمت و نحوه نرخ گذاری این نوع ویلاها چگونه است؟

پاسخ به این سوالات می تواند شما را به بهترین انتخاب راهنمایی کند. این متن می کوشد تا به روشنی پاسخ هر یک از سوالات مطرح شده فوق را بدهد. اگر به خواندن این گونه مقالات علاقه‌مند هستید، تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید.

بررسی ویژگی های ویلای جنگلی در شمال ایران

ویلا جنگلی همانطور که از نام آن استنباط می شود، در حاشیه سرسبز جنگل های هیرکانی شمال ایران واقع است. حتی برخی افراد که به جنگل و پوشش گیاهی و جانوری متنوع آن علاقه‌مندند، ترجیح می دهند، در دل جنگل ویلا داشته باشند. برای بررسی ویژگی های ویلای جنگلی چند نکته وجود دارد که باید به آنها بپردازیم. اولین مسئله در مورد ویلاهای جنگلی که یک نقص به شمار می رود، دور بودن آن ها از مرکز شهر است. این بدین معناست که دسترسی به امکانات خدماتی و رفاهی شما مشکل خواهد بود. نکته دوم این که چنانچه قصد اقامت طولانی مدت داشته باشید، در فصول سرد سال و با توجه به ریزش باران و برف در این مناطق، گرم کردن ویلا امری هزینه بر می باشد. ضمن این که مسدود شدن راه های ارتباطی را نیز باید در نظر بگیرید.

اما زندگی در ویلای جنگلی مزایایی هم دارد. به عنوان مثال سکوت و دنج بودن آن، تماشای سرسبزی و صدای پرنده ها و بارش باران های لطیف تجربه ای است که در هیچ کجای ایران به دست نمی آید. تماشای منظره جنگل در هر فصلی از سال مسرت بخش و مفرح است. در پاییز که جنگل از سبزی یکدست خود فاصله می گیرد و به رنگ های زرد و سرخ و قهوه ای بدل می شود، تصاویری جذاب و بدیع می سازد. خوشبختانه ویلاهای جنگلی متعددی وجود دارد که می تواند حق انتخاب بیشتری به شما بدهد.

تنوع و گوناگونی ویلاهایی که در جنگل ساخته شده اند، یک مزیت خوب دیگر است که نمی توان از کنار آن عبور کرد. اگر به دنبال ویلا ارزان هستید، مطمئنا ویلا جنگلی بهترین گزینه است. کسانی که با خلوت و تنهایی انس بیشتری دارند و می توانند روزها و هفته ها دور از هیاهوی شهر دوام بیاورند، مطمئنا زندگی در ویلا جنگلی برای آنها بهترین پیشنهاد است. اگر یک ویلا استخردار در جنگل خریداری کنید، نیاز شما برای شنا و رفتن به ساحل نیز مرتفع خواهد شد.

ویلا در حاشیه جنگل

چند نکته درباره ویلا های جنگلی

اگر می خواهید در جنگل اقامت داشته باشید و به دنبال یک ویلای مناسب هستید، حتما به این موارد توجه داشته باشید. اولین نکته امکانات گرمایشی و سرمایشی ویلا است. نوع مصالح به کار رفته بسیار مهم است. توجه داشته باشید که ساختمان حتما از عایق بندی خوبی برخوردار باشد. اگر ویلای مورد نظر شما در مناطق لاکچری و برند می باشد، حتما در مورد قیمت ها و سند مالکیت توجه بیشتری داشته باشید.

معایب و مزایای ویلا ساحلی

اولین و مهمترین نکته ای که باید در مورد خرید ویلا ساحلی عنوان کرد، نم و رطوبت هوا است. اگر مشکلی با رطوبت و شرجی و فشار و سنگینی هوا ندارید، در ویلای ساحلی از اوقات فراغت‌تان لذت خواهید برد. اما در نظر داشته باشید، رطوبت بالای هوا می تواند به برخی از وسایل منزل آسیب برساند. در ضمن نگهداری و تعمیرات بنا نیز موضوعی است که باید به آن بسیار توجه داشت. در فصل گرما با شرجی شدن بیشتر هوا امکان خنک سازی ساختمان هزینه بر خواهد بود. اگر به گل و گیاه علاقه مند هستید، ویلای ساحلی به خاطر سنگینی هوا، محل مناسبی برای رشد و نمو گیاهان شما نیست. حتی این امکان نیز وجود دارد که تماشای دریا و صدای مداوم آن شما را خسته کند. در انتها باید خاطر نشان کرد، ویلای کنار دریا به دلیل نزدیک بودن به شهر و امکانات رفاهی گران تر هستند و باید بودجه بیشتری برای خرید آن در نظر بگیرید.

اما ویلای کنار دریا با همه معایب خود دارای ویژگی هایی است که باید به آن توجه داشت. به عنوان مثال، این گونه ویلاها مورد پسند بیشتر جوانان و افراد ورزشکار است. امتداد ساحل ماسه ای بهترین مشوق برای یک پیاده روی آرام روزانه است. امکان ورزش های ساحلی برای ورزشکاران فراهم است. تفریحات سالم و هیجان انگیزی وجود دارد که نمی توان از کنار آنها به راحتی عبور کرد. انسان به عنوان یک موجود اجتماعی در ساحل زیبای خزر بهترین فرصت را پیدا می کند تا با خیل مسافران و فرهنگ و قومیت های مختلف آشنا شود. تجربه قایق سواری و ورزش های آبی، روزهای متنوع و خاطره انگیزی برای شما خواهند ساخت. مهمترین ویژگی مثبت ویلای ساحلی، دسترسی آسان و سریع به مرکز شهر و تمامی خدمات و امکاناتی است که در شهرها وجود دارد.

ویلا ساحلی

خرید ویلا ساحلی و جنگلی

برای خرید ویلا شمال می توانید با مراجعه به گالری این سایت به تماشای عکس های موجود در آن بنشینید. گزینه های بسیاری موجود است که می تواند با هر نوع سطح و سلیقه ای سازگار باشد. اگر برای خرید یک باب ویلا در جنگل یا کنار دریا مصمم شده اید، می توانید با کمک کارشناسان این سایت به یک خرید امن و سریع دست پیدا کنید. کارشناسان ما تمامی نکاتی را که باید در راستای خرید ملک و ویلا بدانید، در اختیار شما قرار خواهند داد. حتی می توانید از طرح های متنوعی که در این سایت موجود است، استفاده کنید. یکی از طرح های جذابی که در این سایت برای خریداران واقعی در نظر گرفته شده است، خرید اقساطی و طولانی مدت است. شما می توانید با پرداخت یک سوم مبلغ هنگام عقد قرداد، ده چک دیگر را به صورت ماهانه به شخص فروشنده واگذار کنید. همچنین اگر خواهان سکونت در ویلا شهرکی هستید، نمونه های زیادی برای معرفی وجود دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.