رییس مجلس: موضوع انعقاد قرارداد معلمان بازنشسته شاغل را شخصاً پیگیری می‌کنم

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده‌ای درباره عدم انعقاد قرارداد معلمان بازنشسته و نیروهای خرید خدمات آموزش بکار گیری شده در مدارس کشور، گفت: حتماً این موضوع را شخصاً از وزیر محترم و سازمان برنامه و بودجه پیگیری خواهم کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، محمد وحیدی نماینده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس در اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی تاکید کرد: در شروع سال تحصیلی جاری پیرو تذکری که در مجلس داده شد، ریاست مجلس دستور داد که برای پوشش کلاس‌های خالی کشور در سطح مدارس، نیروهای خرید خدمات آموزش به‌کارگیری شوند و بخشی از نیروهای بازنشسته نیز در این زمینه فراخوانده شدند.

وی افزود: بعد از ۴ ماه، هنوز با این نیروها که ۲۳ هزار کلاس درس را تحت پوشش قرار دادند، قراردادی منعقد نشده است؛ این چه نگاهی است که در آموزش و پرورش وجود دارد؟ با وجود اینکه ریاست مجلس با ریاست جمهوری صحبت کرد و در جلسه دولت نیز موضوع مطرح شد و دستور معاون اول رئیس جمهوری روی نامه‌ای که به سازمان اداری استخدامی رفته قید شده است، هنوز نیروهای خرید خدمات آموزشی در کشور بلاتکلیف هستند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس اظهار کرد: آقایان در جلسه‌ی غیر علنی تعهد دادند که هم پاداش بازنشستگان را بدهند و هم نیروهای غیر رسمی آموزش و پرورش را تعیین تکلیف کنند اما نه تنها در این مدت این اتفاق نیفتاده بلکه الان هم باز مشاهده می‌کنیم که قرارداد با نیروهای خرید خدمات بسته نمی‌شود. از ریاست مجلس می‌خواهم که این موضوع را هم در قالب تذکر به دولت و وزارت آموزش و پرورش تعیین تکلیف کند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده بجنورد گفت: در جلسه غیر علنی صحن در زمان بررسی برنامه هفتم توسعه هم وزیر محترم و و هم رئیس محترم سازمان برنامه حضور داشتند و این موضوع مورد بحث قرار گرفت. الان که دوستان بازنشستگان قبول کردند و مجدداً مشغول بکار شدند و ۲۳ هزار کلاس به هر حال نظم و نسق گرفته است ان‌شاءالله دقت کنند که حقوق آنها به موقع داده شود و تاخیری در این زمینه ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: حتماً این موضوع را شخصاً از وزیر محترم و سازمان برنامه و بودجه پیگیری خواهم کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.