چاق شدن صورت و روش های آن را بدانیم

صورت پر و گونه های برجسته هر چهره ای را جوان تر و جذاب تر نشان می دهد در حالی که گونه های آویزان، نشان دهنده پیری و لپُ های آب رفته نشان دهنده مشکلاتی در سلامتی بدن هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از سایت دکتر کرمانی، روش های مختلفی برای پُر کردن صورت و برجسته کردن گونه ها مانند تزریق چربی یا ژل فیلر volume وجود دارد اما با روش های طبیعی هم می توان گونه های پُر و برجسته داشت البته جامعه پزشکی آن ها را چندان تایید نمی کند ولی مردم به اثر بخشی آنها بیشتر اعتقاد دارند.

۱۳ روش های چاق شدن صورت به صورت طبیعی

روش های طبیعی و خانگی زیادی وجود دارد که مردم با استفاده از آنها گونه های برجسته برای خود ایجاد کردند. لازمه ی بعضی از این روش ها، فعالیت فیزیکی و برخی دیگر مصرف مواد غذایی مشخص شده است.

ورزش صورت

ورزش صورت که به آن یوگای صورت نیز می گویند به عضلات صورت فرم می دهد و چهره را جوان تر می کند. در تحقیقی که سال ۲۰۱۸ انجام شد تعدادی از افراد به مدت ۸ هفته روزانه ۳۰ دقیقه ورزش صورت انجام دادند در نتیجه صورت پرتر و چهره جوان تری داشتند.

چند نمونه از تمرین های یوگای صورت

۱ در حالی که لب ها را روی هم نگه داشته اید لبخند بزنید و عضلات گونه را بالا ببرید. سپس انگشت های هر دو دست را در دو طرف دهان قرار دهید و با کشیدن انگشت ها به سمت بالا گونه را بالا ببرید. این حالت را به مدت ۲۰ ثانیه نگه دارید.

۲ دهان را ببندید و لپ ها را تا جایی که ممکن است، پُر از باد کنید ۴۵ ثانیه نگه دارید و به آرامی خالی کنید.

۳ دهان را به شکل (O) باز کنید به طوری که لب ها روی دندان ها قرار بگیرد و لبخند بزنید. سپس انگشت ها را روی گونه ها قرار دهید و به مدت ۳۰ ثانیه گونه ها را بالا و پایین بدهید.

استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین E و C است. به همین دلیل افراد زیادی اعتقاد دارند که مصرف آلوئه ورا، تاثیر ضد پیری برای صورت دارد.

خوردن آلوئه ورا

در تحقیقی زنانی که به مدت ۹۰ روز، ۱ قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا مصرف می کردند قابلیت ارتجاعی پوست بهتری نسبت به دیگران داشتند. این روش ممکن است گونه ها را پُر نکند و مهم تر اینکه برخی به آلوئه ورا حساسیت دارند و پوست را خراب می کند.

استفاده از سیب

مردم معتقدند که سیب در جوانسازی پوست بسیار موثر است چون دارای مقدار زیادی کلاژن، الاستین و آنتی اکسیدان است. یکی از روش های استفاده از سیب برای پُر کردن گونه ها، تهیه ماسک سیب است. یک عدد سیب را رنده کنید و روی پوست ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب بشویید.

خوردن سیب

سیب به علت دارا بودن آنتی اکسیدان و ویتامین های A، B و C برای جلوگیری از آسیب های پوستی، گزینه مناسبی است. کلاژن و الاستین موجود در سیب، پوست را نرم و پُرتر نشان می دهد.

استفاده از گلیسیرین و گلاب

قبل از خواب ترکیب گلیسیرین و گلاب را به نسبت مساوی به گونه ها بمالید تا پوست را تمیز و مرطوب نگه دارد و پوست را شادابتر می کند.

استفاده از عسل

عسل با دارا بودن خاصیت آنتی باکتریال و آبرسانی، صورت و گونه ها را جوان سازی می کند. برخی مردم توصیه می کنند که عسل و میوه پاپایا را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید و روی گونه ها بمالید. سپس بعد از گذشت ۱۰ دقیقه با آب شست و شو دهید.

خوردن عسل

برخی از مردم معتقدند که مصرف روزانه ۹ الی ۱۰ قاشق غذاخوری عسل به علت دارا بودن آنتی اکسیدان برای پوست مفید است.

استفاده از شیر

برای پاکسازی و آبرسانی پوست از شیر استفاده کنید که به علت داشتن آب، چربی و پروتئین بسیار مناسب است.

نوشیدن شیر

شیر دارای مواد مغذی است که برای سلامت پوست مفید است و برخی پیشنهاد می دهند برای داشتن پوست سالم باید روزانه ۳ لیوان شیر نوشید. موادغذایی موجود در شیر عبارتند از:

  • آمینو اسید
  • کلسیم
    ویتامین B12
  • پروتئین
  • ویتامین A و D

استفاده از روغن

ماساژ برخی از روغن ها روی گونه ها و پوست باعث مرطوب و سالم نگه داشتن آن می شود و گونه ها را نیز پُرتر نشان می دهد که عبارتند از:

روغن بادام: دارای خاصیت نرم کننده و اسکلروزانت است و رنگ پوست را بهبود می دهد.

روغن آووکادو: برای پوست های خشک مفید است.

روغن نارگیل: پوست را از اشعه های خورشید در امان نگه می دارد.

استفاده از کره شیا (کره درخت روغن قلم)

کره درخت روغن قلم، دارای خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهاب است که از مواد زیر تشکیل شده است:

  • تری ترپن
  • توکوفیرول
  • فنول
  • استرول

برخی افراد پیشنهاد می دهند که ۲ پیمانه کره درخت روغن قلم را با یک و نیم پیمانه شکر دانه ریز ترکیب کرده و به عنوان ماسک صورت بعد از حمام استفاده کنید. به مدت ۵ دقیقه روی پوست بمالید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب گرم بشویید.

تخمه و آجیل

طرفداران تخمه و آجیل معتقدند که چربی های سالم آجیل ها برای پوست مفید هستند.

نکات دیگر برای پُر کردن صورت
  • ضد آفتاب استفاده کنید.کرم ضد آفتاب از پوست در مقابل اشعه های خورشید محافظت می کند.
  • لوازم آرایشی مصرف نکنید تا پوست نفس بکشد و جوان تر بماند.
  • همیشه قبل از خواب صورت را خوب شست و شو دهید.
  • سیگار نکشید و نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید. این عادت های بد باعث پیری و کاهش حالت ارتجاعی پوست می شود.
  • آب بنوشید. هر چه آبرسانی به بدن بیشتر باشد، پوست جوان تر و شاداب تر می ماند.
نتیجه گیری

همیشه مرسوم بوده است که داشتن صورت پُر و گونه های برجسته ظاهر را جوان تر و سالم تر نشان می دهد که علاوه بر روش های جراحی و … می توان با روش های طبیعی هم پوست را سالم تر نگه داشت و بی تاثیری نیستند اما بهتر است قبل از انجام هر کدام از روش ها با پزشک مشورت کنید تا از بی خطر بودن آن مطمئن شوید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.