رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

معرفی کتاب کلاسیک و عاشقانه جین ایر

جین ایر کتابی است که در ادبیات کلاسیک انگلستان غوغایی به پا کرد و از مفاهیم ساختارشکنانه ای در زمان خود پرده برداری کرد. با معرفی کتاب کلاسیک و عاشقانه جین ایر همراه باشید.

اینتیتر – سحر زمانی؛ کتاب بازان و دوستداران رمان همیشه تشنه یک داستان خوب، روان و با جزییات جامع و کافی هستند. جین ایر از آن دسته کتاب هایی که به نیاز کتاب بازان پاسخ درخوری می دهد. رمانی کلاسیک که در صفحه به صفحه اش شاهد زیباترین جایگذاری واژه ها برای روایت داستان هستیم.

بیشتر بخوانید:

جین ایر، داستان زنی به همین نام را در قرن نوزدهم میلادی روایت می کند. زنی که در کودکی، والدین خود را از دست می دهد و مجبور است با خاله اش زندگی کند اما به دلیل رفتارهای طمع آمیز او، به یتیم خانه ای فرستاده می شود و تا سن ۱۸ سالگی در آنجا سپری می کند. پس از آن جین ایر به عنوان معلم وارد جامعه می شود. او در جامعه ای مردسالار که تا به کنون او را سرکوب کرده است، عاشق می شود، غم را تجربه می کند، فرار می کند و در این شرایط دست به تصمیمات دشوار دیگری نیز می زند. جین ایر به عنوان معلم وارد یکی از خانواده های اشرافی بریتانیا می شود و در جوار آقای راچستر ارباب خانه، اتفاقات و احساسات تازه ای را تجربه می کند.

شارلوت برونته، نویسنده رمان عاشقانه جین ایر است. نویسنده ای که خود در شرایط مشابه شخصیت داستانی اش زندگی کرده است. شارولت به همراه خواهرانش امیلی و آن از نویسندگان بزرگ ادبیات کلاسیک انگلستان هستند. شارلوت در رمان جین ایر از فمنیسم در دل داستانش به خوبی پرده برداری کرده است. جین ایر کتابی است که از زمان خود فراتر می رود و جایگاه و حقوق زن را در جامعه قرن ۱۹ انگلیس به چالش می کشد.

یکی از مهم ترین نقاط قوت داستان جین ایر، شخصیت پردازی های قوی است که برونته با ارائه ریزترین جزئیات به نگارش درآورده است. همه ی شخصیتهای کتاب قابل درک و همزاد پنداری هستند. داستان جین ایر از لحظه اول مخاطب را در قلاب خود می اندازد و تا او را از سرگذشت دختربچه ای که به یتیم خانه فرستاده شد آگاه نکند، رهایش نمی کند.

داستان خوب و شخصیت پردازی کتاب جین ایر،‌اهالی سینما و تئاتر را نیز به وسوسه انداخت تا آثاری را از دل این کتاب بیرون کشند. اولین فیلم سینمایی که از این کتاب ساخته شد به سال ‍۱۹۷۰ یعنی ۱۲۳ سال بعد از چاپ کتاب باز میگردد. در طی این سالها فیلم های دیگری نیز آن ساخته شده و آخرین فیلم مربوط به سال ۲۰۱۱ است. آخرین فیلم جین ایر که در سال ۲۰۱۱ اکران شد به کارگردانی کری فوکوناگا است و میا واشیکوفسکا و مایکل فاسبندر در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

کتاب جین ایر در ایران ترجمه های متفاوتی دارد. مسعود برزین روزنامه نگار ایرانی اولین بار در سال ۱۳۲۹ این رمان را به فارسی ترجمه کرد. ترجمه های جدید تر این کتاب توسط رضا رضایی انجام شده و در بازار نشر موجود است. جین ایر کتابی است که حتی اگر کتابخوان حرفه ای هم نباشید، شما را عاشق خود می کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.