قاب چرمی چیست؟ + بررسی مزایا و معایب آن

کد خبر : ۳۵۵۹۹۷
قاب چرمی چیست؟ + بررسی مزایا و معایب آن

قاب‌های چرمی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها جهت محافظت از گوشی‌های موبایل هستند.

قاب‌های چرمی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها جهت محافظت از گوشی‌های موبایل هستند. این قاب‌ها علاوه‌بر ظاهر شیک و لوکسی که به گوشی شما می‌بخشند، از آن در برابر ضربه، خط و خش و سایر آسیب‌ها نیز محافظت می‌کنند. با این حال، قاب‌ چرمی معایبی هم دارد که قبل از خرید قاب گوشی باید از آن‌ها آگاه باشید. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب قاب‌های چرمی می‌پردازیم تا بتوانید انتخابی آگاهانه داشته باشید.

قاب چرمی چیست؟ 

در میان انواع قاب‌های موجود در بازار، قاب چرمی به دلیل زیبایی، ظرافت و مزایای متعددی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. در واقع به همین دلیل است زمانی که به قصد خرید قاب گوشی سامسونگ، شیائومی و ... به یک فروشگاه مراجعه می کنید با مدل های مختلفی از گاردهای چرمی، مواجه می شوید.

قاب‌های چرمی در دو نوع طبیعی و مصنوعی تولید می‌شوند. چرم طبیعی، ظاهری منحصر به فرد و باکیفیت دارد و با گذشت زمان نرم‌تر و زیباتر می‌شود. این نوع چرم، به دلیل قیمت بالا، بیشتر برای قاب‌های لوکس و خاص کاربرد دارد. چرم مصنوعی، دارای قیمت مناسب‌تری است و در آن تنوع رنگ و طرح بیشتری وجود دارد. این نوع چرم، جهت استفاده روزمره افرادی که به دنبال قاب‌های شیک و بادوام با قیمت مناسب هستند، ایده‌آل است.

مزایای قاب چرمی چیست؟

مزایای قاب چرمی چیست؟ - تصویر 3

در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین مزایای قاب‌های چرمی خواهیم پرداخت:

  • محافظت عالی: قاب‌های چرمی به دلیل ضخامت و جنس نرمی که دارند، می‌توانند محافظت کاملی از گوشی شما در برابر ضربه، خط و خش، گرد و غبار و رطوبت ارائه دهند. همچنین، این قاب‌ها در برابر سقوط از ارتفاع کم نیز مقاوم هستند.
  • ظرافت و وزن کم: قاب‌های چرمی نسبت به دیگر انواع قاب‌ها، سبک‌تر و کم‌حجم‌ترند. از این‌رو، در اثر استفاده طولانی از موبایل، دست را خسته نمی‌کنند و باعث خراب شدن ظاهر تلفن همراه نمی‌شوند. این مدل قاب، از آنجا که چسبندگی خوبی دارد، مخصوصا برای موبایل‌های با طراحی ظریف‌تر بسیار مناسب به نظر می‌رسد. به همین دلیل، قاب‌های چرمی آیفون و اپل از پرطرفدارترین مدل‌های قاب به شمار می‌روند.
  • قابلیت حکاکی: شما می‌توانید به راحتی اسم خود، یک مصرع شعر یا هر المانی را روی قاب خود حک کنید و همیشه همراه خود داشته باشید.
  • زیبایی و خوش‌دست بودن: قاب‌های چرمی از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردارند. این مدل قاب، مخصوصا برای افرادی که طرفدار استایل‌های کلاسیک هستند، بسیار مناسب است. علاوه‌بر این، قاب‌های چرمی بسیار خوش‌دست هستند و به شما در هنگام در دست گرفتن موبایلتان، حس خوبی منتقل می‌کنند. همچنین می‌توانید کاور چرمی موبایلتان را با بند ساعت، کمربند و انواع اکسسوری‌های چرمی خود ست کنید.
  • دوام و استحکام بالا: این مدل قاب، بر اثر خیس شدن آسیب نمی‌بیند و ضد خط و خش است.

در هنگام خرید قاب گوشی هواوی و یا گارد مناسب برای گوشی های هر برند دیگری از جنس چرمی، به کیفیت مواد به کار رفته در آن توجه کنید و قاب را به طور دقیق روی گوشی خود اندازه بگیرید تا کاملاً فیکس شود و از تمام قسمت‌های گوشی محافظت کند.

بررسی معایب قاب چرمی

بررسی معایب قاب چرمی - تصویر 2

این قاب‌ها در کنار مزایای متعدد، معایبی هم دارند که قبل از خرید باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • در دسترس نبودن: قاب‌های چرمی به اندازه قاب‌های پلاستیکی یا سیلیکونی در بازار تنوع و فراوانی ندارند؛ پیدا کردن مدل و طرح مورد نظر شما ممکن است کمی دشوار باشد.
  • عدم محافظت از صفحه نمایش: قاب‌های چرمی به طور کلی لبه‌ها، جای کلیدها و پنل پشتی گوشی را به خوبی پوشش می‌دهند؛ اما از صفحه نمایش محافظت نمی‌کنند. جهت محافظت کامل از گوشی، در کنار قاب چرمی باید از گلس نیز استفاده کنید.
  • قیمت بالا: قاب‌های چرمی به دلیل استفاده از جنس مرغوب، قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع قاب‌ها دارند.
  • مراقبت و نگهداری: چرم طبیعی به مرور زمان ممکن است رنگ خود را از دست بدهد و نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی داشته باشد. برای مراقبت از قاب چرمی، باید از تمیزکننده‌های مخصوص چرم استفاده کنید.

انتخاب قاب چرمی به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد؛ اگر به دنبال قاب شیک و لوکسی هستید که از گوشی شما در برابر ضربه و خط و خش محافظت کند، قاب چرمی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود؛ اما اگر به دنبال قاب ارزان‌قیمت و در دسترس می‌گردید یا اگر نگران محافظت از صفحه نمایش گوشی خود هستید، شاید بهتر باشد به دنبال گزینه‌های دیگری مانند قاب‌های پلاستیکی یا سیلیکونی باشید.

جمع بندی

قاب‌های چرمی از جنس چرم طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شوند. چرم طبیعی، ظاهری منحصر به فرد و باکیفیت دارد و با گذشت زمان نرم‌تر و زیباتر می‌شود. چرم مصنوعی، قیمت مناسب‌تری دارد و در تنوع رنگ و طرح بیشتری موجود است.

قاب‌های چرمی می‌توانند محافظت کاملی از گوشی شما در برابر ضربه، خط و خش، گرد و غبار و رطوبت ارائه دهند. همچنین، این نوع قاب‌ها به دلیل ضخامت و جنس نرمی که دارند، در برابر سقوط از ارتفاع کم نیز مقاوم خواهند بود.

با این حال، قاب‌های چرمی معایبی هم دارند؛ یکی از معایب اصلی این قاب‌ها، قیمت بالای آن‌ها است. همچنین، چرم طبیعی به مرور زمان امکان دارد رنگ خود را از دست بدهد و نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی داشته باشد.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد