دولت اهتمام ویژه‌ای در پیگیری مطالبات بازنشستگان دارد

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهتمام ویژه دولت در پیگیری مطالبات بازنشستگان گفت: با توجه به نظر هیئت تطبیق مجلس مبنی بر تعیین حداقل مستمری بازنشستگی در سال ۱۴۰۱، ضروری است دولت هرچه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی اقدام کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه(۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی روز مباهله را تبریک گفت و اظهار داشت: این روز در تاریخ اسلام به معنای واقعی کلمه روز اقتدار ایمانی مسلمانان است. قدم گذاشتن در راه حق جز با اقتدار ایمانی این امکان پذیر نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در گذشته تعدادی از هم میهنان در سیل استهبان و نریز را به خانواده های داغدار ایشان و تمامی مردم شریف استان فارس تسلیت گفت و تاکید کرد: تمامی امکانات دستگاه های اجرایی و امدادی با سرعت هرچه بیشتر در جهت حل مشکلات و آسیب دیدگان و مصدومان این حادثه به کار گرفته شود و همچنین اقدامات لازم برای جبران خسارات وارده انجام شود.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران با قید فوریت و با بررسی میدانی گزارش دقیقی از ابعاد حادثه با تاکید بر شناسایی قصورات دستگاه‌های مسئول به مجلس ارائه کند.

قالیباف در بخش دیگیر از نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: از مهمترین اقدامات مجلس برای پاسخ به بخشی از مطالبات بازنشستگان همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود که با پیگیری های ویژه مجلس و پس از سالها به نتیجه رسید و در بودجه ۱۴۰۱ قریب به یکصد هزار میلیارد تومان برای استمرار همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت در پیگیری مطالبات بازنشستگان گفت: با توجه به نظر هیئت تطبیق مجلس مبنی بر تعیین حداقل مستمری بازنشستگی در سال ۱۴۰۱، ضروری است دولت هرچه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی و اتخاذ تصمیم قانونی لازم برای رفع دغدغه های بازنشستگان اقدام کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.