معرفی کتاب زندگی در پیش رو

در مطلب معرفی کتاب این هفته، شما مخاطبان عزیز را با یکی از آثار رومن گاری آشنا خواهیم کرد. با معرفی کتاب زندگی در پیش رو همراه ما باشید.

اینتیتر – سحر زمانی؛ زندگی در پیش رو از آن دسته کتابهایی است که تا مدت ها شما را در دنیای خودش نگه می دارد. دنیایی که از زبان یک پسر بچه شیرین زبان و با طنازی خاص او روایت می شود. پسر بچه ای که برای شرح اوضاع زندگی اش از کلمات قلمبه و سلمبه ای استفاده می کند که تناسبی با سن و سالش ندارد.

بیشتر بخوانید:

“محمد”، اسم پسر بچه مسلمان داستان زندگی در پیش رو است. محمد در این داستان از دل تلخی های زندگی، شیرینی هایی را بیرون می کشد و به ما نشان می دهد. رومن گاری با قلم روانش ما را با نگاه محمد کم سن و سال به زندگی که در پیش روی اوست آشنا می کند و برای چند روزی فکرمان را به مسائل مهم این دنیا مشغول می کند.

لیلی گلستان ترجمه این کتاب را بر عهده داشته و در خصوص آن نوشته است: قصه زندگی در پیش رو، بسیار مردمی است و بسیار مردم پسند. رومن گاری قصه محله گوت دور را برایمان روایت می کند، محله فقیر نشین و محله خانه های آنچنانی در سطح پایین. اما از دید نویسنده، ما طور دیگری با آنجا آشنا می شویم. دید او از این محل با دید ژان ژنه یا آدامف بسیار متفاوت است. او این دنیای پر از ذلت و خواری و درد و خشونت و تحقیر را با رنگی گل بهی نقش کرده. این دنیا را پذیرفته و دقیقا تفاوت دید او با دید آنها که قبلا تصویرگر این دنیا بوده اند، در همین جاست. پسربچه قصه نه خشونت خاص بچه های آن محل را دارد و نه نرمش آنها را . او اخلاق خاص خودش را دارد…

کتاب زندگی در پیش رو روایت گر داستان زندگی محمد یک پسربچه مسلمان است که در محله ای فقیرنشین به همراه چند کودک دیگر زندگی میکنند و زنی یهودی سرپرستی آنها را بر عهده دارد. محور اصلی داستان بر رابطه محمد با سرپرستش می گذرد.

این کتاب ۲۳۱ صفحه ای تا کنون چاپ های متعددی در نشر ثالث داشته است. زندگی در پیش رو جزو کتاب های پرطرفدار در میان کتاب دوستان به شمار می رود. مطالعه این کتاب را به شما مخاطبان عزیز پیشنهاد می کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.