آشنایی با ویژگی ها و انواع رمان

رمان که در زبان انگلیسی Novel نام دارد، نوعی داستان است که نویسنده درباره تجربیات خاص و اتفاقات جذابی که در طولانی مدت پیش می آید، روایت میکند.

به گزارش اینتیتر، دانلود رمان با موضوعات مختلف، بیانگر وقایع متنوعی درباره جنایت، عشق و تاریخ است.

در این کتابها به شخصیت های اصلی این امکان داده میشود که قدرت های عجیب و غریبی داشته باشند و رمان های عاشقانه روایتهایی را بیان میکنند که باعث درگیر شدن احساسات افراد شود.

با دانلود کتاب مورد علاقه خود از سایت رمان میتوانید انواع موضوعاتی که در قالب رمان¬های مختلف بیان میشوند را دریافت کنید.

رمان

آشنایی با ویژگی های رمان

نویسنده بعد از آنکه موضوعی را برای رمان جدید در ذهن دارد با توجه به نحوه نوشتن آن و با پردازش¬های هنرمندانه اثر متفاوتی را خلق میکند.

زمانی که موضوع از کشش و گیرایی برخوردار باشد، قادر است تا نظر خواننده را به خود جلب کند، در غیر این صورت کتاب مورد نظر برای مخاطب کسل کننده خواهد بود.

با توجه به این مسئله باید ویژگیهای مختلفی را در خصوص نگارش رمانها رعایت کرد که به جذابیت آنها می افزاید و برخی از آنها به شرح زیر است.

زبان نگارش

نویسنده با کلام خود میتواند کاری کند که خواننده ارتباط خوبی با محتوا برقرار کند، پس هر اندازه این کلام غنی، شیوا و ساده باشد برای مخاطب بیشتر قابل فهم است.

از همین رو بهترین رمان های ایران و جهان با زبان نگارش خود توانسته اند توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند.
در حال حاضر نیز با گسترش استفاده از اینترنت اکثر این کتاب ها به صورت دانلود کتاب الکترونیکی در اختیار متقاضیان قرار میگیرد.

حوادث و اتفاقات

دانلود رمان با موضوعات مختلف زمانی برای شما جذاب خواهد بود که حوادث پیش آمده گیرا و پرکشش باشد. عاشقانه، ترسناک، جنایی و بسیاری موارد دیگر که برای خواننده جذاب باشد جزء موضوعات رمان است.

زمانی که با جست و جوی دانلود رمان عاشقانه، به دنبال رمان های پر طرفدار در این کتگوری هستید، این معنا را دارد که ژانرهای عاشقانه میتوانند نظر شما را جلب کنند.

این داستانها در قالبی نوشته میشوند که روایتگر یک رابطه رمانتیک و عاشقانه است، این را هم باید در نظر گرفت که بستر هر رمان عاشقانه پرطرفدار با سایر نمونه هایی که در این گروه قرار میگیرد تفاوت دارد.

شخصیت پردازی

شخصیتهای داستان تحت مدیریت نویسنده قرار دارند و در ۲ دسته اصلی و فرعی جای میگیرند، بسیاری از خوانندگان آنقدر درگیر داستان میشوند که گاهی خود را به جای شخصیتهای داستانی تصور میکنند.

گفتگو میان شخصیتهای داستان

با دانلود کتاب رمان، هنگام مطالعه دیالوگ هایی که بین شخصیت¬های رمان رد و بدل میشود روی جذابیت آن تاثیر زیادی دارد.

فضای داستان

یکی از توانمندی های نویسندگان، طراحی فضا و طرحی است که داستان در آن اتفاق می افتد، در نظر داشته باشید که رمان پلیسی، رمان جنایی و دیگر موضوعات مختلف باید مخاطب را به خوبی جذب کند.

این کار تنها به هنر نویسنده مربوط است، زمانی که در حال مطالعه رمان ایرانی یا خارجی هستید فضاسازی نویسنده بر درک شما از داستان کمک میکند.

معرفی برخی از رمان های معروف ایرانی و خارجی با موضوعات مختلف

با وجود سایت رمان امکان خوبی برای همه افراد فراهم شده است تا بتوانند آثار برجسته ایرانی و خارجی را با جست و جوی دانلود کتاب پیدا کنند.

در یک سایت کتاب شما می توانید دسته بندی های مختلفی را مشاهده کنید که برای دریافت رمان رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.

بر اساس عناوین و موضوعات مختلف، تعدادی از بهترین رمان های پرطرفدار pdf که موجود هستند را می توانید دانلود کنید.

البته تکنولوژی برای کسانی که وقت کافی جهت مطالعه ندارند نیز تدابیری را در نظر گرفته و با ارائه رمان صوتی، این امکان را برای این افراد فراهم کرده تا با دانلود رمان صوتی در هر زمانی به آنها گوش دهند.

رمان ترسناک

تا چه حد به دنبال مطالعه رمان جدید ترسناک هستید؟ داستان هایی که با روایتی جذاب می توانند روی شما تاثیرگذار باشند و سطح هیجان شما را بالا ببرند.

گاهی برخی افراد رمان جنایی و رمان پلیسی را جزء این گروه می دانند. اما هر کدام از این کتاب ها قالب های داستانی مختلفی دارند.

برای دانلود رمان آنلاین ترسناک و وهم آلود می توانید با جست و جوی عنوان مورد نظر، سایت مخصوص دانلود رمان فارسی برای این داستان مهیج را پیدا کنید.

برخی از نمونه هایی که می توانید برای دانلود رمان جدید در نظر بگیرید شامل موارد زیر است.

سنگ کاغذ قیچی

دانلود رمان رایگان سنگ کاغذ قیچی که یک داستان ترسناک از آلیس فینی است، درباره زوجی به نام های آمیلا و آدام روایت می شود که تعطیلات آخر هفته خود را در ارتفاعات اسکاتلند می گذرانند.

داستان خیلی زود اتفاقات خطرناکی را بیان می کند که روایت این زوج و همسایه مرموز آنها به نام رابین است.

رز سیاه

این رمان فارسی که به قلم الناز دادخواه به عنوان یک رمان انلاین در اختیار مخاطبان قرار گرفته، در مورد دختری نوشته شده که در کودکی شاهد قتل خانواده اش به دست یک قاتل سریالی بوده است.

برای دانلود کتاب رایگان این داستان مهیج می¬توانید با جست¬وجوی نام رز سیاه آن را پیدا کنید و از مطالعه آن لذت ببرید.

رمان عاشقانه

طرفداران رمان عاشقانه جدید، قادر هستند که انواع این کتاب ها را با روایت های مختلفی پیدا کنند که هر کدام جذابیت خاصی برای مخاطبان دارد، از انواع آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• رمان عاشقانه ایرانی
• رمان عاشقانه خارجی
• رمان عاشقانه طنز
• رمان عاشقانه مذهبی
• رمان بدون سانسور

رمان های عاشقانه همیشه طرفداران زیادی دارند و این نمونه ها از جمله مواردی است که علاقه مندان به این قالب داستانی به دنبال یافتن سایت رمان با دسته بندی های مختلف برای آن هستند.

برخی از نمونه های خارجی و ایرانی که در بین افراد از محبوبیت زیادی برخوردار است شامل موارد زیر می شود:

• جین ایر: کتاب با روایت کودکی جین ایر آغاز می شود و در ادامه داستان، شاهد عشق او به آقای ریچستر هستیم که با فراز و نشیب هایی همراه است.

• بابا لنگ دراز: عاشقانه ای زیبا درباره جودی آبوت که در یتیم خانه زندگی می کند و تحت حمایت یک نجیب زاده خیرخواه قرار می گیرد.

• فراتر از خسوف: مینا دل در گرو عشقی می دهد که با مخالفت شدید پدرش مواجه می شود و داستان حول محور اتفاقات عاشقانه او می چرخد.

• ویکار: با دانلود رمان عاشقانه و جذاب ویکار داستانی را مطالعه می¬کنید که درباره ربوده شدن دختری به نام جلوه است که توسط بیک نجات پیدا می¬کند و مسیر جذاب و زیبای داستان شکل می¬گیرد.

• احساس اشتباهی: برای دانلود رمان های عاشقانه، احساس اشتباهی نیز گزینه بسیار خوبی برای علاقه مندان به این موضوع است. شیطنت های هلنا و ساینا برای خوانندگان جذاب خواهد بود.

برخی از رمان های عاشقانه از آن جهت که بی پرده درباره مسائل جنسی حرف می زنند را می توان در دسته رمان صحنه دار و رمان ۱۸ + نیز قرار داد.

این موارد به عنوان رمان بزرگسال در نظر گرفته می شود. از همین رو افرادی که به دنبال یافتن کتاب در اینترنت هستند، بهتر است متناسب با رده سنی خود مورد مناسبی را انتخاب کنند.

رمان

رمان طنز

داستان هایی که مضمون طنز دارند، همیشه برای خوانندگان جذاب و دوست داشتی است. رمان طنز دانشجویی نیز از سری موضوعاتی محسوب می شود که در این گروه قرار می گیرد.

اگر طرفدار این موضوعات هستید، پیشنهاد ما از میان تعداد زیاد رمان ایرانی موارد زیر است:

• هانتر: کل کل های نسیم، دختری سرخوش و بانمک، با مردی جدی و خشن به نام محراب فتوحی، فضای داستانی زیبایی را ایجاد می کند که شما را وادار به خندیدن خواهد کرد.

• برج زهرمار و دختر شیطون بلا: دوستداران قالب داستانی طنز می توانند این رمان ۲ جلدی زیبا را از طریق یک سایت دانلود رمان دریافت کرده و از خواندن آن لذت ببرند.

• تا ابد باهم: شخصیت هایی که از نظر اخلاقی تفاوت¬های زیادی باهم دارند، اما رفاقت گرم و صمیمی میان آنها شکل می گیرد.

رمان کلاسیک

ژانر کلاسیک روایت داستان هایی است که ساده و روان بیان می¬شوند و در این نوع رمان ها خبری از قهرمان های افسانه ی و غیر عادی نیست.

در واقع شخصیت هایی که در این کتاب ها می بینید به عنوان نماینده قشری از جامعه هستند. مفاهیمی که رمان کلاسیک به آن می پردازد شامل عقل و منطق، حقیقت‌نمایی و ارزش هایی است که در جامعه مهم تلقی می شوند.
تعدادی از این آثار را می‌توانید برای دانلود رمان کلاسیک انتخاب کنید که شامل موارد زیر است.

کافکا در کرانه

هاروکی موراکامی در رمان کافکا در کرانه با جهت دادن به شخصیت های داستان، به‌دنبال یافتن سوال های فلسفی است و در این میان فضایی با ساختار موازی ایجاد می کند.

با دانلود رمان خارجی نوشته موراکامی ۲ داستان را هم زمان می خوانید که در نهایت به صورت یک داستان پیوسته و منسجم در کنار هم قرار می گیرند.

توقف در مرگ

روایتی که ژوزه ساراماگو با درون مایه طنز سیاه در پیش گرفته، جوری در خصوص مرگ حرف می زند که خواننده را وادار می کند تا با دیدگاه دیگری مرگ و زندگی را ببیند.

مردی که زنش را گم کرد

در صورتی که از دوست داران کتاب های صادق هدایت باشید، این رمان زیبا نیز مطمئنا برای شما جالب توجه خواهد بود.
با دانلود فایل صوتی این رمان زیبا می توانید واقعیت هایی که هدایت در قالب داستان های خود بیان می کند را گوش دهید.

باغ آلبالو

چخوف یکی از نویسندگان مشهور روسی بوده که مهارت فوق العاده ای در نگارش نمایش نامه دارد و آثار متعددی از این نویسنده سرشناس در حال حاضر به زبان های مختلف ترجمه شده است.

باغ آلبالو نیز در قالب نمایش نامه نوشته شده و خانواده¬ای که داستان آنها را در این رمان می خوانید، به دلیل عواملی در حال فروپاشی قرار می گیرد.

این مسائل و مشکلات ریشه در گذشته و جامعه پیرامون آنها دارد و در پی بدهی هایی که یکی از اعضای خانواده به بار می آورد، مجبور می شوند درختان آلبالوی باغ را قطع کنند تا زمین آن را بفروشند.

رمان ماجراجویی

اگر به ماجراجویی و هیجان علاقه مند هستید، در زمان دانلود رمان ایرانی و خارجی می توانید سری هم به این دسته جذاب بزنید تا داستان هایی را که به زیبایی بیان می شود، مطالعه کنید.

برخی از آثار مختلف که به¬عنوان رمان پرطرفدار خارجی و ایرانی در این دسته جا می گیرند شامل موارد زیر است.

قطار نیمه شب

رامین به عنوان شخصیت اصلی داستان، عضو سازمان جاسوسی فرانسه است و قصد دارد با یک جاسوس ۲ جانبه روسی دیدار کند، اما سقوط هواپیمای حامل این فرد در دریا، داستان را به سمت ماجراهای دیگری می کشاند.

در صورتی که دانلود رمان های پرطرفدار با مضمون جاسوسی و ماجراجویی نظر شما را به خود جلب می کند، روایت بیان شده در قطار شب به خوبی می تواند ذهنتان را به خود مشغول کند.

کتاب آنا

یکی از متفاوت ترین آثار دافنه دوموریه که برای دریافت رمان رایگان آن می توانید از طریق یک سایت معتبر دانلود کتاب اقدام کنید، آنا است.

این رمان پرطرفدار، درباره زوج کوهنوردی است که به کوهستان حقیقت می روند و در مواجهه با پگان ها در مسیری قرار می گیرند که ماجرای جالبی را برای خواننده بیان می کند.

مرگ در آند

ماریو بارگاس یوسا، نویسنده اهل پرو، در این روایت داستانی به موضوع ناپدید شدن ۳ مرد در منطقه ای دورافتاده واقع در کوه های آند می پردازد.

۲ مامور امنیتی به عنوان مسئول این پرونده وظیفه دارند تا درباره این افراد تحقیق کنند، در واقع یوسا این رمان جذاب و امیدبخش را در خصوص مشکلات سیاسی پیچیده ای که در کشورش دیده می شود، نگارش کرده است.

رمان کوتاه

داستان های کوتاه همیشه جزء رمان های جدید و جذاب برای خوانندگان است، روایت هایی خلاصه و زیبا که به خوبی می توانند در ذهن خواننده ماندگار شوند.

در حال حاضر نیز دانلود رمان انلاین با این قالب داستانی در دسترس افراد قرار دارد. این کتاب ها مضامین مختلفی را در بر می گیرند که نظر بسیاری از مخاطبان و دوست داران دانلود رمان را به خود جلب می کنند.

داستان های شگفت انگیز

مجموعه¬ای حاوی چندین داستان کوتاه، نوشته نویسنده معروف آمریکایی به نام ادگار آلن پو است، این کتاب زیبا در برگیرنده جذاب ترین و به یادماندنی ترین داستان های کوتاه خواهد بود که شما تا به حال خوانده اید.

در زمان انتخاب رمان خارجی حتما این مجموعه زیبا را نیز در لیست علاقه¬مندی های خود قرار دهید.

شخصیت های این داستان ها افرادی هستند که دچار اختلالات روانی شده و از طرف جامعه طرد می شوند، پس تقابل ترس هایی را شاهد خواهید بود که معماهایی به ظاهر حل نشدنی برای آنها ایجاد می¬کند.

جمع بندی

رمان گونه ای داستانی و خلاقانه است که در قالب های مختلفی نگارش می شود و برای دانلود کتاب می توانید نمونه های مختلف آن را انتخاب کنید.

رمان های عاشقانه، ماجراجویی، کلاسیک، رمان کوتاه و بسیاری از موارد دیگر وجود دارد که نویسندگان بر اساس این موضوعات نوشته های زیبایی را در اختیار مخاطبان قرار می¬دهند.

ویژگی¬های اصلی این کتاب ها شامل زبان، فضا و شخصیت پردازی است که با دانلود رمان در سبک های مختلف به¬خوبی با آن آشنا می شوید.

آثار برجسته زیادی برای دانلود کتاب رمان در اختیار شما قرار می¬گیرد که می¬توانید با مراجعه به یک سایت رمان با دسته بندی کامل آنها را دریافت کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.