معرفی ۱۰ کتاب جذاب برای شب های بلند پاییزی

کتاب خواندن مربوط به فصل به خصوص نیست، اما در شب های سرد و بلند پاییزی کتاب خواندن لذت دیگری دارد. در کنار بخاری درحالی که صدای نم نم باران و شرشر ناودان به گوش می رسد، هیچ چیز مانند خواندن کتاب پاییزی و خوردن چایی لذت بخش نیست.

به گزارش اینتیتر، باتوجه به اینکه امروزه اکثر مردم خریدهای خود را با گوشی و به صورت آنلاین انجام می دهند، شما می توانید با خرید آنلاین کتاب، به راحتی کتاب مورد علاقه خود را تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی۱۰ کتاب جذاب برای شب های بلند پاییزی به شما بپردازیم که در هوای سرد پاییزی قلب های شما را گرم نگه داریم. پیشنهاد می شود تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

۱. چشم ‌هایش

کتاب چشمهایش اثر بزرگ علوی است که با انتشار این کتاب، تاثیر فوق العاده ای بر سبک نویسندگی نمایش نامه نویسان بعد از خود گذاشته است. این رمان با شیوه ساده و حدس و گمان درباره زنی به‎ نام فرنگیس از طبقه بالا در زمان رضاشاه نوشته شده است که عاشق نقاش مشهوری به اسم ماکان می شود.

ازآنجایی که استاد ماکان علیه حکومت رضاشاه فعالیت می کند، فرنگیس نیز وارد مبارزات سیاسی می شود. بعد از مرگ استاد ماکان فرنگیس بعد از گذشت چند سال، به علت رازآلود بودن چشمان فرنگیس، معروف ترین اثر نقاشی می شود.

معرفی 10 کتاب جذاب برای شب های بلند پاییزی

۲. بار دیگر شهری که دوست می داشتم

این داستان از فصل پاییز شروع شده و در فصل بهار تمام می شود که قصه ای کوتاه را روایت می کند. نویسنده این کتاب نادر ابراهیمی بوده که توانایی بسیار زیادی در نوشتن مقاله های عاشقانه دارد. بی شک می توان این کتاب را جزو بهترین و معروف ترین کتاب های عاشقانه فارسی قرارداد.

موضوع این کتاب در مورد ماجرای عاشقانه بین پسر و دختر گیلانی است. این داستان از زبان پسری کشاورز است که عاشق دختری به نام هلیا که خان زاده بوده، روایت می شود. آن ها با مخالفت های خانواده روبرو شده، درنهایت به چم خانه فرار می کنند و زندگی خود را شروع می کنند. پایان این داستان غم انگیز است و پس از گذشت مدتی هلیا تحمل دوری از خانواده را ندارد و به شهر خود بازمی گردد. اما تنها دلیل بازگشت راوی داستان ما بعد از گذشت ۱۱ سال، مرور بهترین خاطرات گذشته است.

۳. آنه شرلی

انگار فصل پاییز، بهترین زمان برای مرور خاطرات گذشته است. این رمان جذاب با قلم زیبا و دل نشین ال.ام.مونتگری نوشته شده است. شخصیت اصلی این داستان دختری پرحرف، یتیم و رویایی بوده که اشتباهی آن را به مزرعه گرین گیبلز می فرستند. به علت داشتن روحیه شاد، پرنشاط وماجرا جویانه آنه دردسرهای زیادی برای اورخ می دهد که هرروز این ماجرا، فراز و نشیب خاص خود را دارد.

۴. مرگ در پاییز

کتاب مرگ در پاییز نوشته اکبر رادی، از بزرگ ترین نمایش نامه نویسان کشور ایران است. آقای رادی در اکثر نوشته های خود اعتقادات و سبک زندگی مردم گیلان را معرفی می کند.

این داستان درباره زندگی مشدی (کشاورزی پیر)، خانواده او و اتفاقاتی که برای آن رخ داده، است که بعد ازاینکه پسرش به قصد رفتن به رودبار آن ها را ترک کرد، به شدت احساس پیری و تنها می کرد. برای پر کردن تنهایی خود، اسبی خریداری می کند اما بعد از گذشت مدتی اسب بیمار شده و می میرد. پیرمرد در یک شب طوفانی و برفی بدون توجه به سخن اطرافیان به رودبار رفته که در بین راه میان برف و کولاک گرفتار می شود و سپس جان خود را از دست می دهد.

۵. پاییز فصل آخر سال است

این کتاب نخستین رمان نسیم مرعشی، نویسنده جوان است که سبب تشویق خوانندگان به خواندن رمان شده است. برخلاف نام این کتاب، موضوع داستان در دو قسمت تابستان و پاییز قرار می گیرد. هریک از فصل ها در سه بخش از زبان سه شخصیت اصلی رمان به نام های روجا، لیلی و شبانه توصیف می شود.
موضوع این داستان، روایتی زنانه است البته خواندن این کتاب به آقایان نیز پیشنهاد می شود. خواندن این داستان می تواند برای آقایان لذت بخش باشد و همچنین آن ها را با آنچه در فکر زنان می گذرد بیشتر آشنا کند.

۶. یک عاشقانه آرام

این کتاب نوشته معروف و پر طرفدار نادر ابراهیمی است. این نویسنده به نوشتن کتاب های عاشقانه بسیار شهرت دارد و قلم آن به قدری زیبا و عاشقانه است که حتی کاغذ را هم عاشق می سازد. این کتاب پرطرفدار بیش از ۴۰ بار منتشرشده است. در این کتاب آقای ابراهیمی عاشقانه هایش را به تصویر کشیده است و زندگی معلمی گیلکی را که علاوه بر تدریس، فعالیت های سیاسی نیز انجام می دهد. او در یکی از سفرهای خود با شخصی به نام عسل آشنا شده و ازدواج می کند که عاشقانه های آرام از همین جا شکل می گیرد.

معرفی 10 کتاب جذاب برای شب های بلند پاییزی

۷. گذشته رازآمیز

کتاب گذشته رازآمیز درباره دانشجویان نیو انگلند است که بسیار مذهبی و افراطی اند. این کتاب بسیار جذاب، نوشته دونا تارت است که کاملا احساسات پاییزی را توصیف می کند. راوی و شخصیت اصلی این داستان شخصی به نام ریچارد است که از همان ابتدا خود را عامل قتل دوست سابقش می داند. ریچارد از یک خانواده معمولی در کالیفرنیا است به دانشگاه ورمانت می رود.

۸. من پیش از تو

کتاب من پیش از تو، یک رمان عاشقانه بوده و نوشته جیسون مویز است. موضوع این داستان درباره دختری جوان به نام لوئیزت کلارک دختری ۲۶ ساله است. ازآنجایی که این دختر موفق و جاه طلب نبوده، بسیار دچار شکست می شوید و از طریق دوستش به مرکز کاریابی مراجعه کرده و در آنجا سرپرستی فردی معلول به نام ویل ترینر را قبول می کند. ویل روزگاری آرزوهای بزرگ بسیاری داشته است اما به علت تصادف پاهای خود را از دست می دهد. نویسنده این داستان را به سبکی واقع گرایانه و سرشار از احساس نوشته است.

معرفی 10 کتاب جذاب برای شب های بلند پاییزی

۹. سیرک شبانه

کتاب سیرک شبانه نوشته فرد آمریکایی به نام ارین مونگشترن است و برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ به چاپ رسید. در تمام طول داستان می توانید هوای سرد پاییزی را احساس کرده و حال و هوای پاییزی را درک کنید. این مقاله پاییز را به زیبایی توصیف می کند و نشان می دهد که فصل فوق العاده ای است. این رمان رقابت بین دو جادوی قدیمی و نو را به تصویر کشیده است و درباره رقابت و رابطه عاشقانه میان مارکو و سیلا است که قرار است تا حد مرگ با یکدیگر رقابت کنند.

۱۰. مسابقات برج عقرب

این کتاب نوشته مگی استیف واتر است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر می شود. موضوع این کتاب در جزیره خیالی به نام وانسبی است که هیچ گونه اینترنت، رادیو و تلویزیونی وجود ندارد. این کتاب درباره دو جوان است که وارد مسابقات عقرب می شوند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به معرفی ۱۰ کتاب جذاب برای شب های بلند پاییزی بپردازیم. هریک از کتاب های معرفی شده بسیار جذاب و دلنشین است که شما می توانید با خواندن این کتاب ها شب های سرد و زیبا پاییزی خود را سپری کنید. اگر شما وقت رفتن به کتاب فروشی را ندارید می توانید با روش خرید کتاب آنلاین داستان های موردعلاقه خود را خریداری کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.